آشتی ملی در ریف دمشق + فیلم

پنج‌شنبه 13 آذر 1393 - 09:54

العالم - روند برقراري آشتي ملي در ريف دمشق همچنان ادامه دارد به گونه اي كه در آخرين مورد، شهرك يلدا در جنوب دمشق شاهد برقراري آشتي ملي بود.

خبرنگار شبكه العالم روز پنج شنبه گزارش داد، شهرك يلدا در جنوب دمشق شاهد برقراري آشتي ملي بود و براساس آن به وضعيت شماري از بازداشت شدگان رسيدگي شد و در روند ورود كمك هاي غذايي و خدماتي تسريع صورت گرفت.

اين دومين مرحله از روند آشتي ملي در شهرك يلدا است كه از چند ماه پيش شروع شده است.

به گفته اهالي، هدف از اين آشتي ملي با همكاري ارتش و نيروهاي دفاع شهري سوریه، بازگشت زندگي طبيعي به اين شهرك و مناطق اطراف آن و دور كردن خطر تروریست ها است.

شيخ "صالح الخطيب" از چهره هاي سرشناس شهرك يلدا به خبرنگاران گفت: درست است كه اين توافق يك آشتي به شمار مي رود اما به اعتقاد من، اين امر را مي توان همياري و همبستگي بين برادران با يكديگر براي رهايي از كساني دانست كه در تلاش براي تفرفه در سوریه هستند.

وي با ابراز خوشبيني درباره آينده سوريه گفت: پس از گذشت چندسال، روشن شد كه يك گزينه و راه حل براي سوريه وجود دارد و آنهم نشست با يكديگر بر سر ميز گفت وگوها است.

در اين ميان، اهالي منطقه زينبيه شهر دمشق نقش بزرگي در موفقيت آشتي داشتند زيرا اين منطقه نزديك شهرك يلدا قرار دارد.

اهالي اين منطقه همچنين نقش بزرگي در بيرون راندن عناصر تروریست در دومنطقه الحجر و الاسود و اردوگاه اليرموك داشتند.
"فادي برهان" از چهره هاي سرشناس منطقه زينبيه نیز به خبرنگار العالم گفت كه وي از منطقه زينبيه به شهرك يلدا آمده است تا از همه تلاش ها براي استحكام بخشيدن به روابط بين منطقه زينبيه و همه روستاهاي همجوار آن به منظور بازگشت امور به روند طبيعي خود استقبال و تشكر كند.

 خبرنگار العالم اعلام کرد: تلاش هاي بي وقفه مقامات سوری براي اجرايي كردن برنامه های آشتي ملي به نظر مي رسد كه در روزهاي آينده به طور گسترده ادامه يابد و شامل حال چند منطقه در ريف دمشق شود. اين امر به رغم برخي تلاش هاي گروههاي تروريستی براي مانع تراشي در پيشرفت اين پرونده صورت مي گيرد.

پربیننده ترین خبرها