مقام سوری:

مواضع روسيه در حمايت از سوريه ثابت است

مواضع روسيه در حمايت از سوريه ثابت است
پنج‌شنبه 13 آذر 1393 - 15:34

العالم - مشاور سياسي و اطلاع رساني ريیس جمهور سوریه بر موضع ثابت روسیه در حمایت از دمشق در امر مبارزه با تروریسم و احترام به تصمیم ملت سوریه و تاکید فراوان مسکو بر وحدت این کشور و اراضی آن تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "بثینه شعبان" در گفت وگو با شبکه تلویزیونی سوریه، گفت: اگر هوشیاری و آگاهی لازم در اروپا و آمریکا درخصوص میزان خطرات تروریسم ایجاد شود، سوریه می تواند نقش بزرگی در مبارزه با تروریسم ایفا کند.

وی تصریح کرد: پايداري و تداوم رويكرد منطقي، عاقلانه و متعادل سوریه و ادامه مبارزه این کشور با تروریسم در منطقه و عرصه بین الملل نقش آفرین خواهد بود.

شعبان با اشاره به نحوه ایجاد داعش اظهار داشت: گروهک تروریستی داعش ساخته و پرداخته خاورمیانه یا کشورهای عربی نیست بلکه ساخته و پرداخته جامعه بین المللی است.

به گفته وی، غرب دارای مجموعه ای از اهداف و راهبردها در منطقه است که نخستین هدف آن، تامین امنیت رژیم صهیونیستی و سپس تضعیف کردن ارتش های عرب است.

شعبان همچنین با اشاره به نقش روسیه در حل مسایل منطقه ای، گفت: روسیه نقش بزرگی را در کاستن از شدت تاثیرگذاری کشورهای مشخصی نظیر ترکیه و قطر و عربستان بر روند حوادث ایفا می کند. 

وی درخصوص روابط سوریه با ایران نیز گفت: جمهوری اسلامی ایران یک کشور قوی در منطقه است و وقتی روابط این کشور با جهان خوب باشد، این امر به نفع ما است و (ایران) به مرحله ای رسیده که غرب نمی تواند بر این کشور تاثیر منفی بگذارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها