پاکسازی 5 روستا در غرب اربیل از داعش

پاکسازی 5 روستا در غرب اربیل از داعش
پنج‌شنبه 13 آذر 1393 - 20:41

نیروهای پیشمرگه با پشتیبانی عشایر استان صلاح الدین، تروریست های داعش را از 5 روستا در منطقه الخازر در غرب اربیل بیرون راندند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، جنبش "ثار العراق" امروز پنجشنبه از آزادسازی 5 روستا در شهرستان الشرقاط در شمال استان صلاح الدین خبر داد و بر تلاش خود برای آزادسازی بقیه مناطق این شهرستان از وجود عناصر داعش تاکید کرد.

محمد احمد صالح یکی از اعضای ارشد این جنبش که مقر آن در استان اربیل است، در گفت و گو با "السومریه نیوز" گفت: "نیروهای ما باپشتیبانی نیروهای پیشمرگه و ائتلاف ضد داعش امروز عملیات موفقیت آمیزی را در شهرستان الشرقاط انجام دادند که در پی آن روستاهای علیاوه کبیر، علیاوه صغیر، کبیبه، جارالله و جدیده در شمال شرق این شهرستان از کنترل تروریست ها خارج شد".

صالح افزود: اعضای جنبش در پایگاه نظامی ویژه ای در نزدیکی استان اربیل با پشتیبانی نیروهای پیشمرگه و تحت نظر معاون رئیس شورای استان صلاح الدین و با همکاری دولت مرکزی بغداد آموزش می بینند.

وی با بیان این که هدف بعدی این نیروها پاکسازی ساحل چپ الشرقاط شامل دو روستای اسدیرات و الهیجل است، گفت: نیروهای ما بقیه مناطق الشرقاط را نیز از وجود داعش پاکسازی خواهند کرد.

جنبش ثار العراق بیش از یک ماه قبل در اربیل اعلام موجودیت کرد و تعدادی از عشایر استان صلاح الدین به عضویت آن در آمدند و اعضای آن، بر پشتیبانی از نیروهای امنیتی و مبارزه با داعشی ها به منظور آزادسازی مناطق تحت اشغال تررویست ها توافق کردند.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها