خدمت رسانی به زائران درمسیر کربلای معلی + ویدئو

پنج‌شنبه 13 آذر 1393 - 23:02

السماوه (العالم)- جاده های منتهی به شهر مقدس کربلا – مسیر حرکت زائران امام حسین علیه السلام- شاهد انواع خدمات رسانی هیئت های مردمی به زائرانی است که برای برگزاری مراسم اربعین شهادت ابا عبد الله الحسین از مناطق مختلف عراق و کشورهای دیگر عازم کربلا شده اند.

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم از عراق، شهر البطحاء واقع در شمال استان الناصریه نخستین ایستگاه و محل گردهمایی زائرانی است که پیاده از استانهای بصره و میسان و کشورهای همسایه عازم حرم مطهر امام حسین علیه السلام شده اند.

یکی از زائران که پیاده به سمت کربلای مقدس در حرکت بود، در مسیر شهر البطحا به خبرنگار العالم گفت: این راهپیمایی عظیم میلیونی، پیام بزرگی برای دنیا دارد. این راهپیمانی گواه این امر است که جنایتی در خاک کربلا رخ داده و کشته هایش، اهل بیت پیامبر صلی الله علیه وآله هستند.

ایستگاه دوم گردهمایی زائران در شهر السماوه است. این شهر میزبان بیشترین تعداد زائران قبل از رسیدن آن ها به حومه شهر مقدس کربلا است.

زائرسرای جمهوری اسلامی ایران یکی از مهم ترین زائرسراها در این شهر است که زائران به آنجا مراجعه می کنند. تنوع خدماتی که این زائرسرا ارائه می دهد، آن را متمایز کرده است. این خدمات علاوه بر غذا و اقامت زائران، شامل برگزاری دوره های آموزش قرآن کریم و نمایشگاه های کتاب و نمایشگاه عکس است.

یکی از مسئولان هیئت های ارائه کننده خدمات در این شهر به خبرنگار العالم گفت: زائرسراهای الزهراء (س) تحت نظارت جمهوری اسلامی ایران و با مدیریت مرکز امام خامنه ای است. این زائر سراها شامل بخش های فرهنگی و تغذیه و خدمات پزشکی است.

یکی از زائران در السماوه درباره زائر سرای مذکور به خبرنگار العالم گفت: این زائرسرا روزانه میزبان هزاران زائر است که از مناطق جنوبی عراق و کشورهای دیگر  به اینجا می آیند.

AM – 04 – 18:51

پربیننده ترین خبرها