داعش مذاكره درباره نظاميان لبناني را متوقف كرد

جمعه 14 آذر 1393 - 11:35

العالم - گروه تروريستي داعش، مذاكره درخصوص نظاميان ربوده شده ارتش لبنان را متوقف كرد.

به گزارش روز جمعه پايگاه خبري شبكه العالم، انس جركس، از سركردگان گروه تروریستی داعش كه همسرش علا جركس و دو فرزندش در بازداشت واحد اطلاعات ارتش لبنان هستند، تهديد كرد كه از نيروهاي ارتش اين كشور انتقام خواهد گرفت.

انس جركس در بيانيه شماره يك خود آورده است: "من و همه نيروهاي همراهم براي اسير كردن زنان و كودكان رافضي ها (شیعیان) و عناصر ارتش بزودي وارد عمل خواهيم شد و تا همسر و فرزندان و زنان مسلمان را از زندانهاي اهل كفر خارج نكنم، هرگز نخواهيم خوابيد و آرام نخواهم نشست".

انس جركس مشهور به "ابوعلي الشيشاني"در نوار ويدیويي 13 دقيقه اي منتشر شده در يوتيوپ كه شماري از عناصر مسلح نقابدار در كنارش حضور دارند، گفت: مذاكرات براي حل پرونده نظاميان اسير در دشت عرسال متوقف خواهد شد.

انس جركس پرونده بازداشت همسرش و پرونده مذاكرات براي آزادي نظاميان ربوده شده لبناني را جدا از يكديگر دانست و افزود: بازداشت همسرش هرگز در مذاكرات مربوط به نظاميان ياد شده وارد نخواهد شد و نبايد اين رويا را در سر بپرورانيد كه آنها بدون مذاكره آزاد شوند.

جركس افزود: پيام من به فرستاده دولت قطر اين است كه اگر نتواند اين موضوع را حل كند، جايي در دشت عرسال ندارد و هرگز به او اجازه ورود نخواهم داد.

وي مسووليت بازداشت همسر و دو فرزندش را متوجه شيخ سالم الرافعي ریيس هيات علماي مسلمان لبنان دانست.

روزنامه الاخبار لبنان به نقل از منابع خود نوشت: احمد الخطيب فرستاده دولت قطر دو روز پيش بدون اطلاع به دستگاه هاي امنيتي لبنان - بعد از 24 روز غيبت- وارد بيروت شد.

الخطيب ديروز ساعتها در اداره كل امنيت عمومي لبنان بود و تماس هايي با شيخ مصطفي الحجيري و مسوولان عناصر مسلح در منطقه القلمون براي از سرگيري مذاكرات برقرار كرد و شب هنگام به قطر بازگشت.

برخي منابع پيگيري كننده این پرونده گفتند كه چيز جديدي در مذاكرات وجود ندارد.

برپايه اين گزارش، از فرستاده دولت قطر نقل شده كه او به خاطر عدم اقدام دولت لبنان در تعيين موضع خود درباره فهرست اسامي ارايه شده از طرف ربايندگان، ناراحت است.

گفته شده كه جبهه تروريستي النصره فهرست اسامي 15 نفر را ارايه كرده و خواهان آزادي آنها در قبال آزادي يكي از نظاميان است اما دولت لبنان خواهان مذاكره بر سر يك قرارداد همه جانبه مبادله افراد است.

برخي منابع وزارتي به الاخبار گفتند: هسته بحران، امروز براي بحث درباره تحولات مربوط به سفر فرستاده دولت قطر به بيروت تشكيل جلسه خواهد داد.

نبيه بري، ریيس مجلس نمايندگان لبنان، خرسندي خود را از نشست دو روز پيش هسته بحران و توافقات صورت گرفته در آن ابراز داشت.

پربیننده ترین خبرها