رئیس جدید ستاد ارتش صهیونیستی و چالش های پیش رو

رئیس جدید ستاد ارتش صهیونیستی و چالش های پیش رو
جمعه 14 آذر 1393 - 14:05

العالم - گادی ایزنکوت به عنوان رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی، جانشین بنی گانتس شد.

به گزارش پایگاه خبری العالم، گزارشگر کانال یک تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره تصریح کرد: گادی ایزنکوت که پیش از این به عنوان معاون رئیس ستاد ارتش، از وظایف و برنامه ها و و آمار ارقام مختلف در ارتش ، مطلع بود ، ارتش اسرائیل را در شرایط بحران رهبری می کند.

تلویزیون صهیونیستی مدعی شد ، تعامل با بحران سوریه و نبرد میان گروههای اسلام گرای افراطی و نظام این کشور که در فاصله چند متری شهرکهای اسرائیلی در جولان ادامه دارد، از مسؤولیتهای خطیر ایزنکوت است.

گزارشگر این شبکه صهیونیستی با بیان اینکه در شرایط کنونی چالشهای اسرائیل در تعامل با حزب الله لبنان هم روبه افزایش است، افزود : حزب الله با ذخایر موشکی بالغ بر 100 هزار موشک و تسلیحاتی پیشرفته زمینی و هوایی و آبی و تجربیات نبرد تن به تن و چریکی تهدید بزرگی برای اسرائیل است.

سرهنگ احتیاط "عمیرام متسناع" در این باره گفت: رئیس جدید ستاد ارتش با چالشهای بزرگی روبه روست. کاهش بودجه ارتش واحتمال ادامه روند کاهش سقف آن و رویارویی با تهدیدهای مختلف در جبهه های متعدد از جمله این چالشهاست.

گزارشگر اسرائیلی گفت: ایزنکوت در جبهه فلسطین باید قدرت بازدارندگی اسرائیل را در برابر موشکهای حماس  در حاشیه غزه حفظ کند و ناآرامیهای کرانه باختری را مهار کند. مسؤولیتهای وی در شرایط سیاسی و دیپلماسی کنونی بسیار دشوار است.

وی افزود: یکی معضلات پیش روی  ایزنکوت مشکل نیروی انسانی در ارتش است ، چرا که شمار جوانان داوطلب الحاق به ارتش روز به روز کاهش می یابد. 

پربیننده ترین خبرها