افشای دروغگویی شورای نظامی مصر در باره مرسی

افشای دروغگویی شورای نظامی مصر در باره مرسی
جمعه 14 آذر 1393 - 14:09

العالم - افشا شدن فایل صوتی مربوط به یکی از اعضای شورای نظامی مصر، دروغگویی این شورا درخصوص مکان حبس محمد مرسی، اولین رییس جمهوری منتخب برکنار شده این کشور را برملا کرد.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روزنامه رای الیوم، دراین فایل صوتی فاش شده که براساس توافق میان اعضای شورای نظامی، آنها برای مردم وانمود کرده اند که محمد مرسی، در زندانی وابسته به وزارت کشور به سر می برد در حالی که وی در یک مرکز نظامی زندانی است.

در این فایل صوتی که شبکه "مکملین" اقدام به پخش آن کرده، آمده است که سرلشگر ممدوح شاهین، عضو شورای نظامی حاکم، خواستار تقلب در اسناد مرکز نظامی محل بازداشت مرسی از سوی سرلشگر محمد ابراهیم وزیر کشور مصر شده است.

گفته شده این تقلب به درخواست دادستان کل مصر صورت گرفته تا وانمود شود، مرسی پس از سوم ژوئیه در مرکزی غیر نظامی در حبس به سر می برد.

شاهین به ابراهیم تاکید کرده که تاریخ این دستور را به تاریخ گذشته صادر و به همان تاریخ در روزنامه رسمی منتشر کند.

به گفته این منبع، سرلشگر ممدوح شاهین از اسامه الجندی، فرمانده نیروی دریایی مصر خواسته یکی از مراکز نظامی ابوقیر در بندر اسکندریه را به مرکزی غیرنظامی و وابسته به وزارت کشور مصر تبدیل کند تا حبس مرسی از سوم ژانویه و انتقال وی به زندان "طره" قانونی جلوه نماید.

شاهین از فرمانده نیروی دریایی مستقر در بندر "سور" درباره یکی از مراکز نظامی خواست که بگوید این مرکز وابسته به وزارت کشور است تا هیچکس گمان نکند که ارتش اقدام به حبس مرسی در یکی از مراکز خود کرده است.

از سویی اسامه مرسی فرزند محمد مرسی، رییس جمهوری معزول مصر، گفت: این اقدام نشان می دهد که رییس جمهوری بیش از 20 روز در حبس غیر قانونی به سر برده است.

"ایمن نور" سیاستمدار مصری تاکید کرد: صدای موجود در این فایل صوتی مربوط به ممدوح شاهین بوده زیرا سالها است که او را می شناسد.

وی گفت: براین اساس، مرسی باید فوری آزاد می شد چون همه اقدام های صورت گرفته علیه وی بی اساس است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها