ائتلاف مخالفان سوریه در آستانه فرو پاشی

ائتلاف مخالفان سوریه در آستانه فرو پاشی
جمعه 14 آذر 1393 - 15:42

عضو گروه مخالفان سوریه در خارج از این کشور موسوم به "ائتلاف سوری مخالف" درباره فروپاشی این ائتلاف در صورت اصلاح نشدن آن هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، میشل کیلو در سخنانی مطبوعاتی گفت: اگر ائتلاف بدون یک طرح اصلاح واقعی باقی بماند، فروخواهد پاشید.
او در عین حال افزود: راه حلی در زمینه اختلافات بین ارکان ائتلاف مطرح شده است.
میشل کیلو این اختلافات را شخصی ندانست و گفت: موازنه قوای جدیدی در ائتلاف شکل می گیرد که در دو خط مشی سیاسی اصلی خلاصه شده است.
او این مطلب را در اشاره به تشکل خودش و تشکل های هم پیمان با آن و تشکل "دموکراتیک" به ریاست فایز ساره بیان داشت که هادی الجره رئیس ائتلاف عضو این تشکل دموکراتیک است.
میشل کیلو طرحی را برای تغییر و ایجاد تحول و کارآمدی ائتلاف سوری مخالف مطرح کرد و همزمان این طرح را شخصی ندانست بلکه گفت: این طرح خلاصه دیدگاههای جریان های ملی داخل و خارج از ائتلاف است.

او تصریح کرد: تغییر با برگزاری انتخاباتی در داخل ائتلاف شروع می شود که در جریان آن، یک گروه رهبری متفاوت انتخاب می گردد؛ گروهی که به این تحول اعتقاد دارد و برای آن تلاش می کند و از درایت و کاردانی لازم برای ابداع ابزارهای ضروری رسیدن به این تحول برخوردار است و گفتمان کاملا متفاوتی را مدیریت می کند و طرح های واقعی برای یک انقلاب و نه یک بحران که خارج با آن بازی می کند، ارایه می دهد.
میشل کیلو پیشنهاد خود برای راه حل سیاسی در سوریه را "مبتنی بر اجرای توافقنامه ژنو و در بردارنده ارایه همه ضمانت ها به نظام سوریه و ارکان آن دانست تا در مقابل به این نظام گفته شود که ماموریتش پایان یافته و باید قدرت را ترک کند".
او افزود: این پیشنهاد به نجات باقی مانده ملت سوریه با همه اقشار و طیف های سیاسی آنها منجر خواهد شد و حقوق و امنیت آنها را تضمین خواهد کرد.
به گفته میشل کیلو، این طرح همچنین در بردارنده "طرحی برای ضمانت ای عربی و بین المللی است و همه سوری های را برنده خارج می کند؛ حال اگر این برنده شدن، دستکم حفظ جان آنها باشد".

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها