واکنش مردم نجف به تعرض به منزل آیت الله عیسی قاسم

شنبه 15 آذر 1393 - 12:52

مردم نجف اشرف در اعتراض به تعرض رژیم آل خلیفه به منزل آیت الله عیسی قاسم روحانی سرشناس بحرینی، تظاهرات کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، صدها تن از نمازگزاران خشمگین ِعراقی، پس از نماز جمعه که در مسجد کوفه برگزار شد، به خیابان ها ریختند و تعرض به منزل آیت الله عیسی قاسم و همچنین اقدامات سرکوبگرانه مزدوران رژیم آل خلیفه ضد مردم بحرین را محکوم کردند.
شیخ "محمد الخاقانی" از رهبران جریان صدر در حاشیه این تظاهرات به خبرنگار شبکه العالم گفت: تعرض و توهین به مردم و برادران شیعه در بحرین و توهین به مقدسات و شعائر حسینی در این کشور را تقبیح و اعمال فشار و محدودیت ضد مرجع بزرگ و شیخ المجاهدین در بحرین را محکوم می کنیم.
تظاهر کنندگان عراقی خاطرنشان کردند که اقدامات رژیم آل خلیفه تلاش برای تنگ کردن عرصه بر ملت بحرین است ملتی که حقوق مسلم خود را از حاکمیت خواستار است. تظاهر کنندگان همچنین از سکوت جامعه جهانی و جهان عرب در قبال سرکوب رهبران دینی و ملی بحرینی ابراز شگفتی کردند.
یکی از تظاهر کنندگان به خبرنگار العالم گفت: دولت بحرین، راه درست را گم کرده است و اگر راه را گم نکرده بود به جای این که مردم را مورد ضرب و جرح قرار دهد و نیروهای عربستان سعودی را برای سرکوب ملت بحرین به یاری بطلبد، رعایت آزادی های ملت را در دستور کار قرار می داد.
یکی دیگر از اهالی نجف در این تظاهرات خاطرنشان کرد: ما درباره عواقب توهین و تعرض به رهبران دینی، به رژیم حاکم بر بحرین هشدار می دهیم.
به دنبال تعرض عناصر رژیم آل خلیفه به منزل آیت الله عیسی قاسم در بحرین، علما و شخصیت های سرشناس سیاسی، فرهنگی و اجتماعی عراق در نجف اشرف، واکنش نشان دادند و این تظاهرات نیز در همین راستا صورت گرفت.
5-22:30

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها