ویدیو؛ رقابت مردم عراق در پذیرایی از زائران حسینی (ع)

شنبه 15 آذر 1393 - 20:34

کربلا (العالم )- ساکنان شهرها و روستاهایی که زائران حرم حسینی (ع) از کنار آنها برای رسیدن به کربلا عبور می کنند در خانه خود را به روی زائران گشوده و هر چه در توان دارند برای پذیرایی از آنها به کار می گیرند.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم، پیاده روی زائران حسینی به سوی کربلای معلا برای مشارکت در مراسم بزرگداشت اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان ادامه دارد و در خلال این پیاده روی میلیونی هر روز صحنه های بی نظیری از عشق به امام شهیدان رقم می خورد.
سرپرست یکی از خیمه های پذیرایی از زائران حسینی در گفت وگو با خبرنگار العالم گفت: ما با کمال میل از تمام گروههای سنی دعوت می کنیم تا با هم نماز بخوانیم و برای آنها جای خواب و سایر خدمات را تهیه می کنیم.
یکی از زائران نیز به خبرنگار العالم گفت: میان خیمه های مختلف برای خدمت به زائران حسینی رقابت وجود دارد و هریک تلاش می کنند تا خودشان از زائران پذیرایی کنند.
پذیرایی از زائران حسینی که در تمام استان ها بخصوص استانهای جنوبی و مرکزی صورت می گیرد، فقط مخصوص قشر مرفه و متوسط نیست بلکه فقرا نیز قوت روزانه خود را با زائران سرور آزادگان جهان تقسیم می کنند و آثار شادی و شوق کسب ثواب در چهره هایشان پیداست.
یکی دیگر از زائران حسینی در گفت وگو با خبرنگار العالم گفت: مردم در بین راه زائران را به خانه های خود می برند و از آنها پذیرایی می کنند و علاوه بر ارائه غذا و جای خواب، حتی لباس آنها را می شویند.
ناظران معتقدند این پدیده که هر ساله رو به افزایش است با هویت اسلامی کشور عراق و نزدیکی ساکنان این مناطق با عتبات عالیات مرتبط است علاوه بر آن مردم این دیار به مهمان نوازی و کرامت مشهورند.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها