تبعیض جدید علیه زنان در دادگستری عربستان

تبعیض جدید علیه زنان در دادگستری عربستان
شنبه 15 آذر 1393 - 21:42

العالم - زنان عربستانی از عدم پذیرش "شاهد" یا "معرفِ" زن از سوی پایگاه اینترنتی وزارت دادگستری این کشور ابراز نارضایتی کردند و این امر را متناقض با شریعت اسلامی دانستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، گروهی از زنان عربستانی که به تازگی به پایگاه اینترنتی وزارت دادگستری این کشور مراجعه کردند تا نام خود را به عنوان شاهد یا معرف ثبت کنند، با پاسخ منفی و بدون توجیه این پایگاه به درخواستشان مواجه شدند و این درحالی است که دادگاه های عربستان با پذیرش گواهی حضوری زنان مخالفتی ندارند.

به نوشته روزنامه سعودی الحیاة، "حصه الدوسری" از زنان فعال اجتماعی عربستان در این باره گفت: این امر موجب می شود که زنان، از انجام دادن کارهایی که تنها به فشار دادن یک کلید نیاز دارد، محروم شوند، اما این فن آوری باید اصلاح شود تا بار دیگر به شیوه های سنتی انجام کارها برنگردیم.

وی گفت: شکواییه ای در این خصوص ارائه شده تا این مشکل که باعث اتلاف وقت شهروندان می شود، برطرف گردد، اما تاکنون اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

"طلال العنزی" فعال حقوقی عربستانی نیز دراین باره گفت: مسئولان فناوری اطلاعات در وزارت دادگستری عربستان که مسئولیت ادارۀ پایگاه اینترنتی این وزارتخانه را به عهده دارند، باید علاوه بر محافظت از آن در برابر هکرها، محتوای آن را که به مردم ارائه می شود، کنترل کند و در مقابل هر گونه قصور در این زمینه پاسخگو باشد.

روزنامه الحیاة نوشت: در این خصوص با فهد البکران سخنگوی دادگستری عربستان تماس گرفتیم، اما وی این موضوع را به مدیر اطلاع رسانی دادگستری محول کرد و وی نیز قول داد که پاسخ لازم را ارائه کند، اما هنوز پاسخ رسمی در این باره دریافت نکرده ایم.

پربیننده ترین خبرها