داعش 16نفر از افراد عشیره "بونمر" را اعدام کرد

داعش 16نفر از افراد عشیره
يکشنبه 16 آذر 1393 - 14:29

ریس عشیره بونمر در استان الانبار عراق اعلام کرد که عناصر گروه تروریستی داعش به تازگی 16 نفر دیگر از افراد این عشیره را ربوده و به قتل رسانده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شیخ نعیم الکعود گفت: عناصر داعش تعدادی از افراد این عشیره را چند روز پیش ربودند و جسد آن ها در چاهی در فاصله 10 کیلومتری شمال شهر هیت پیدا شد.
وی افزود: اجساد قربانیان به بیمارستانی در هیت منتقل شد و معاینات پزشکی نشان داد که آن ها با شلیک گلوله به سر و سینه کشته شده اند.
شایان ذکر است که عناصر گروه تروریستی داعش از 2 ماه پیش در تلاش برای تصرف شهر هیت صدها تن از افراد عشیره بونمر را به قتل رساندند.
عشیره بونمر (اهل سنت) از قبایلی به شمار می رود که در سال 2005 و 2006 در چارچوب نیروهای موسوم به "الصحوة" در مقابل القاعده ایستاد و مانع تبدیل عراق به "امارت" مورد نظر این گروه تروریستی شد؛ هدفی که داعش نیز امروز به دنبال آن است.
افراد این عشیره هم اکنون نیز با داعش می جنگند و مانع ورود عناصر این گروه تروریستی به مناطق محل سکونت این عشیره شده اند.
عشیره بونمر وابسته به قبیله الدلیم، از قبایل بزرگ عراق استی که در استان های الانبار، صلاح الدین، موصل و بغداد حضور دارد.

رئیس عشیره بونمر دیروز به دولت عراق 5 روز مهلت داد که افراد عشایر استان الانبار را تسلیح کند؛ زیرا در غیر این صورت گزینه های دیگری را دنبال خواهد کرد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها