مخالفت مردم بحرین با توافقنامه نظامی منامه - لندن

مخالفت مردم بحرین با توافقنامه نظامی منامه - لندن
يکشنبه 16 آذر 1393 - 22:56

العالم - مردم و گروههای مختلف بحرینی در قبال افزایش و دائمی شدن حضور نظامی بیگانه و تبدیل کشورشان به مرکز آغاز عملیات های نظامی در منطقه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری العالم احزاب و گروههای مخالف بحرینی روز یکشنبه با صدور بیانیه ای توافقنامه نظامی منامه و لندن را که به موجب آن یک پایگاه نظامی دائمی به انگلیس اعطا شده محکوم کردند.

این احزاب و گروهها شامل جمعیت وفاق، جمعیت عمل ملی دمکراتیک (وعد) ، جمعیت تجمع قومی دمکراتیک ، جمعیت المنبر التقدمی و جمعیت الاخاء الوطنی؛ در بیانیه خود تاکید کردند که توافقنامه رژیم آل خلیفه و انگلیس که روز شنبه امضا شد و به موجب آن تسهیلات نظامی و امنیتی به نیروهای انگلیسی موجود در بحرین اعطا می شود باعث نگرانی مردم کشورمان و سایر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس شده است.

این بیانیه می افزاید: توافقنامه مخصوصا به این دلیل موجب نگرانی شده که بعد از گذشت 4 دهه از عقب نشینی نظامی انگلیس از خلیج فارس و دستیابی کشورهای این حوزه به استقلال امضا می شود؛ لذا تمرکز نیروهای نظامی انگلیس در بحرین در شرایط کنونی باعث نگرانی هایی درباره بازگشت سلطه این کشور با عناوین مختلف و متعدد است.

بیانیه گروههای مخالف رژیم آل خلیفه  تاکید می کند بازگشت تمرکز نیروهای نظامی انگلیس در منطقه یادآور نقش استعماری بریتانیا و مسوولیت تاریخی این کشور در تاسیس رژیم اشغالگر صهیونیستی است زیرا به جنبش جهانی صهیونیسم کمک کرد تا فلسطینی ها را با وعده های دروغین "بلفور" وزیر خارجه وقت در سال 1917 از سرزمین خود بیرون برانند و گروههای صهیونیستی را در ارتکاب جنایت علیه فلسطینی ها یاری رساند.

در بخش دیگری از بیانیه با اشاره به فشارهای بین المللی برای ایجاد یک جنگ در منطقه ، آمده است :  این درحالی است که نظر مردم به عنوان شرط ضروری برای اتخاذ هر موضعی که مسوولیت های داخلی و خارجی متوجه کشور می کند نادیده گرفته می شود.

مخالفان بحرینی تاکید کردند نظام سیاسی در بحرین باید نظر مردم و نیروهای فعال را برای تصمیم گیری و امضای توافقنامه های امنیتی و نظامی با سایر کشورها در نظر بگیرد زیرا ملت منبع قدرت است و حکومت نمی تواند با امضای توافقنامه هایی برای ایجاد یا توسعه پایگاههای نظامی با انگلیس یا هر کشور دیگری از صلاحیت های خود تجاوز کند و نیز نمی تواند برای ادامه نقض حقوق بشر و مصادره حق آزادی بیان توجیهات واهی و بی دلیل بتراشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها