روزنامه انگلیسی:

منافع انگلیس با نقض حقوق بشر تأمین می‌شود

منافع انگلیس با نقض حقوق بشر تأمین می‌شود
دوشنبه 17 آذر 1393 - 09:21

یک روزنامه انگلیسی دولت این کشور را به تلاش برای تأمین منافع خود در منطقه خلیج فارس و نادیده گرفتن نقض حقوق بشر در کشورهای این منطقه متهم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ساندی تلگراف نوشت : پایگاه دریایی جدید انگلیس در بحرین نشان می دهد که انگلیس دوباره با قدرت تمام به منطقه شرق کانال سوئز و منطقه خلیج فارس بازگشته است، و به گفته فیلیپ هاموند وزیر دفاع انگلیس؛ این پایگاه گامی استراتژیک برای نیروی دریایی انگلیس بود .
این روزنامه افزود : پایگاه جدید انگلیس در بحرین میزبان ناوشکن ها و دیگر تجهیزات دریایی خواهد بود و این در حالی است که انگلیس  40 سال پیش و در دهه هفتاد قرن گذشته منطقه خلیج فارس را به طور کلی ترک کرده بود.
ساندی تلگراف به نقل از هاموند گزارش داد : در حالی که آمریکا توجه خود را معطوف آسیا و اقیانوس آرام کرده است ، انتظار می رود که انگلیس و متحدان اروپائی اش مسؤولیتهای امنیتی بیشتری را در منطقه خلیج فارس ، خاورنزدیک و شمال آفریقا به عهده بگیرند.
این روزنامه می افزاید : انگلیس از زمان تشکیل دولت دیوید کامرون و همزمان با آغاز انقلابها در کشورهای عربی و توجه بیشتر به مساله حقوق بشر در منطقه خلیج فارس، درپی زنده کردن ائتلافات قبلی خود در این منطقه است.
ساندی تلگراف خاطرنشان کرد: هاموند در کنفرانسی در بحرین خطاب به حضار گفته بود " امنیت شما امنیت ما است" که این گفته بیانگر تصمیم انگلیس برای تقویت روابط خود با نظام های حاکم کشورهای منطقه خلیج  فارس است و این در حالی است که مراکز مدافع حقوق بشر در منطقه خلیج  فارس و دیگر مناطق جهان از دولت انگلیس به علت دست داشتن در نقض حقوق مردم بحرین انتقاد می کنند .
ساندی تلگراف اعلام کرد : انگلیس برای تأمین منافع خود نقض حقوق بشر را در کشورهای منطقه خلیج فارس خصوصاً بحرین نادیده می گیرد .

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها