پاداش بزرگ بحرین به سکوت انگلیس

پاداش بزرگ بحرین به سکوت انگلیس
دوشنبه 17 آذر 1393 - 10:45

یک روزنامه انگلیسی، موافقت با ایجاد پایگاه دریایی در بحرین را پاداش آل خلیفه به این کشور به دلیل سکوت درباره نقض حقوق بشر مردم بحرین دانست

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه ایندیپندنت روز دوشنبه در مطلبی تأکید کرد : پایگاه نظامی انگلیس در بحرین پاداشی برای سکوت دولت لندن در  قبال شکنجه، بازداشت های غیرقانونی و نقض حقوق معترضین بی دفاع است .
ایندیپندنت افزود : فعالان حقوقی درباره حمایت گسترده دولت انگیس از رژیم سرکوبگر بحرین ابراز نگرانی می کنند.
این روزنامه انگلیسی اعلام کرد : انگلیس و آمریکا سال 2011 که رژیم بحرین شروع به سرکوب خشونت آمیز معترضین بی دفاع کرد، از این رژیم حمایت می کرد.
ایندیپندنت خاطرنشان کرد: نظامیان عربستان به رژیم حاکم آل خلیفه بحرین در سرکوب معترضین کمک می کنند رژیم که از بیش از 200 سال پیش تاکنون قدرت را به دست گرفته است .
سازمان عفو بین الملل نیز اعلام می کند که بازداشت های غیرقانونی ، سرکوب معترضین ، شکنجه و زندانی کردن فعالان سیاسی در بحرین همچنان ادامه دارد.
ایندیپندنت اعلام کرد : بحرین اکثر هزینه یک میلیون پوندی پایگاه دریایی انگلیس را پرداخت خواهد کرد.
این روزنامه انگلیسی افزود : ساکنین جزیره ستره که نزدیک پایگاه دریائی انگلیس است ، تظاهرات اعتراض آمیز برگزار کردند و قرار بود که شنبه شب نیز تظاهراتی در اعتراض به مداخله انگلیس در امور بحرین برگزار شود و فعالان حقوقی بحرین از احتمال برخورد خشونت آمیز عوامل رژیم با معترضین نگران هستند.
نبیل رجب رئیس مرکز حقوق بشر بحرین نیز اعلام کرد : این  پایگاه دریایی پاداشی برای دولت انگلیس به علت سکوتش در قبال نقض حقوق بشر در بحرین و حمایت مستمرش از رژیم مستبد و فاسد آل خلیفه است . رژیم آل خلیفه هزینه ساخت پایگاه دریایی انگلیس را به علت سکوت دولت لندن در قبال نقض حقوق مردم بحرین و حمایتش از این رژیم در سرکوب مطالبه کنندگان عدالت ، دمکراسی و حقوق بشر تأمین خواهد کرد.
ایندیپندنت افزود : مجلس عوام انگلیس اخیراً در گزارشی اعلام کرد که شواهد دالّ بر این است که ایجاد تغییرات سیاسی در بحرین بسیار ضعیف و به عبارت دیگر در حد صفر است .
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها