بازی خطرناک آل‌سعود علیه شیعیان عربستان

بازی خطرناک آل‌سعود علیه شیعیان عربستان
دوشنبه 17 آذر 1393 - 12:30

وزارت کشور عربستان از بازداشت 135 نفر در مناطق مختلف این کشور خبر داد و ادعا کرد که همه این افراد به دست داشتن در اقدامات تروریستی متهم هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه سعودی "الشرق" روز دوشنبه به نقل از وزارت کشور عربستان مدعی شد که این 135 نفر از 5 گروه مختلف هستند که با وجود داشتن گرایش‌های فکری متفاوت، همگی "تروریست" هستند !
ادعای وزارت کشور عربستان درحالی است که در پایان این خبر اذعان شده است که 17 نفر از این افراد، کسانی هستند که در ارتباط با حوادث و ناآرامی‌های شهر عوامیه بازداشت شده اند.
الشرق به نقل از سرتیپ "الترکی" سخنگوی امنیتی وزارت کشور عربستان ادعا کرد که این افراد به دلیل ارتباط با آشوبها و تجمعات اعتراض آمیز، تیراندازی به سوی نیروهای امنیتی و در اختیار داشتن سلاح و قاچاق آن و ارتباط با خارج، دستگیر شده اند.
این ادعا درحالی مطرح می شود که شهر شیعه نشین عوامیه از سال 2011 صحنه اعتراضات کاملا مسالمت آمیز مردمی بوده است. نیروهای سعودی با آغاز این اعتراضات با استفاده از انواع سلاح و تجهیزات به سرکوب گسترده مردم پرداخته، و علاوه بر بازداشت و زندانی کردن شمار قابل توجهی از شهروندان بدون محاکمه؛ چندین نفر را نیز به شهادت رسانده‌اند.
بازداشت خشونت بار "آیت الله شیخ نمر باقر النمر" و مجروح کردن این عالم سرشناس عربستانی، و صدور حکم اعدام برای وی در دادگاهی ناعادلانه و بر اساس اتهامات واهی، از جمله اقدامات سرکوبگرانه آل سعود برای ساکت کردن اعتراضات و مطالبات مردم قطیف و عوامیه است.
وزارت کشور عربستان سعودی برای توجیه و سرپوش گذاشتن بر اقدامات سرکوبگرانه و نژادپرستانه خود در مناطق شیعه نشین این کشور؛ اینبار سعی کرده است که از موضوع ادعایی مبارزه با تروریسم سوء استفاده کند؛ به همین دلیل در این بیانیه ادعا شده است که این 17 نفر از جمله 135 نفری هستند که به اتهام دست داشتن در اقدامات تروریستی بازداشت شده اند.
دادگاه عربستان پیش از این نیز 2 تن از شهروندان معترض قطیف را پس از بازداشت در جریان اعتراضات مسالمت آمیز، به اعدام محکوم کرده است.

پربیننده ترین خبرها