روزنامه انگلیسی: مردم بحرین از لندن خشمگین هستند

روزنامه انگلیسی: مردم بحرین از لندن خشمگین هستند
دوشنبه 17 آذر 1393 - 12:46

یک روزنامه انگلیسی با اشاره به گسترش اعتراضات مردم بحرین به اقدامات دولت انگلیس، حمایت لندن از رژیم آل خلیفه و ساخت پایگاه نظامی دریایی در بحرین را سؤال برانگیز دانست.

به گزاش پایگاه خبری شبکه العالم، دیلی تلگراف روز دوشنبه گزارشی را به قلم ریچارد اسپنسر با عنوان " اعتراضات بحرین به علت طرح ساخت پایگاه دریائی انگلیس " منتشر کرد .
اسپنسر در گزارش خود می نویسد: مراکز مدافع حقوق بشر اعلام می کنند که پایگاه هوایی انگلیس در بحرین پاداش نظام های سلطنتی کشورهای منطقه خلیج فارس به دولت انگلیس به علت سکوتش در قبال نقض حقوق مردم این منطقه بود . 
اسپنسر می افزاید : واکنش مراکزحقوقی به ساخت پایگاه هوایی انگلیس در بحرین، اعتراض مردمی را به همراه داشت، و صدها نفر از مردم بحرین در  اعتراض به ساخت این پایگاه به خیابان ها آمدند.
خبرنگار دیلی تلگراف در منامه پایتخت بحرین در گزارش خود می نویسد: تصاویر منتشر شده در اینترنت نشان می دهد که چندین تظاهرات در خیابان های جزیره ستره برگزار شد، و تظاهرکنندگان خواستار اخراج ایان لیندسی سفیر انگلیس در منامه شدند.
اسپنسر اعلام کرد : مراکز حقوقی معتقدند که دولت بحرین با پرداخت هزینه ساخت پایگاه هوایی انگلیس پاداش سکوت و چشم پوشی دولت لندن از نقض حقوق مردم بحرین را داد .
اسپنسر افزود : سازمان دیده بان حقوق بشر و دیگر سازمان های حقوقی جهان طرح ساخت پایگاه هوایی انگلیس را محکوم کرده اند و این سؤال را مطرح می کنند که انگلیس چرا باید در این زمان که بحرین با بحران سیاسی مواجه است ، اقدام به ساخت پایگاه دریایی کند.
اسپنسر اعلام کرد: پایگاه هوایی انگلیس در محدودۀ بندر سلمان در منامه پایتخت بحرین ساخته خواهد شد، و میزبان یک هواپیمابر جدید و دیگر تجهیزات دریایی خواهد بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها