ولید معلم: آمریکا توطئه علیه سوریه را هدایت می‌کند

ولید معلم: آمریکا توطئه علیه سوریه را هدایت می‌کند
دوشنبه 17 آذر 1393 - 15:16

وزیر خارجه سوریه با بیان اینکه کشورهای حامی تروریسم با رژیم صهیونیستی در یک سنگر قرار دارند، تأکید کرد که آمریکا توطئه این کشورها علیه سوریه را هدایت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "ولید معلم" روز دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با "محمد جواد ظریف" وزیرخارجه کشورمان، تأکید کرد که هدف از سفرش به جمهوری اسلامی ایران قدردانی از رهبری، رئیس جمهور و مردم ایران به خاطر ادامه حمایت از ملت سویه برای پیروزی علیه تروریسم است.
ولید معلم خاطرنشان کرد که سوریه در معرض توطئه‌ای قرار دارد که از سوی کشورهایی مانند ترکیه، عربستان و قطر به سرکردگی آمریکا هدایت می‌شود.
وی درباره حمله رژیم صهیونیستی به دو منطقه در سوریه گفت: هدف رژیم صهیونیستی از این حمله بالا بردن روحیه تروریستها بود.
ولید معلم اظهار داشت: کشورهای حامی تروریسم با رژیم صهیونیستی در یک سنگر قرار گرفته‌اند.
وزیر خارجه سوریه افزود: سوریه به همکاری با ایران و دیگر کشورها برای ایجاد راه حلی سیاسی جهت حل بحران سوریه ادامه می دهد.
ولید معلم تأکید کرد: سوریه به پایداری خود ادامه می‌دهد، و گزینه‌ای جز پیروزی بر تروریسم ندارد.
ولید معلم با اشاره به ناکارآمدی حملات هوایی ائتلاف علیه داعش، خاطرنشان کرد: شمار تروریستهای النصره و داعش که طی دو روز اخیر در عملیات ارتش سوریه به هلاکت رسیده اند، بسیار بیشتر از نتیجه هزار حمله هوایی ائتلاف آمریکا است.
وزیرخارجه سوریه گفت: مردم سوریه بسیار قدردان حمایتهای مردم ایران هستند.
وی با اشاره به ارتباط سوریه با عراق، اظهار داشت: با عراق به صورت مستمر در ارتباط هستیم و تلاش می کنیم که به صورت کامل هماهنگ باشیم، چرا که ما در مقابله با تروریسم در یک خندق قرار داریم.
ولید معلم ادامه داد: ظریف تأکید کرد که ایران از تلاشها برای گفتگو حمایت می‌کند، و در تلاشها برای به پیروزی رساندن راه حل سیاسی، تردیدی به خود راه نمیدهد.
ولید معلم گفت: با لاوروف درباره انجام مشورتهایی جهت به نتیجه رساندن طرح گفتگوی سوری - سوری در مسکو به توافق رسیدیم.
ولید معلم خاطرنشان کرد: فردا با جعفری (وزیرخارجه عراق) تحت نظارت جمهوری اسلامی ایران گفتگوی مشترکی انجام می دهیم.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها