گزارش تصویری العالم از شهرهای "اشغال‌شده" سوریه!

دوشنبه 17 آذر 1393 - 16:21

خبرنگار شبکه خبری العالم در سوریه، با ارسال گزارش و تصاویر ویدیویی از شهرهای "البعث" و "خان ارنبه" در استان قنیطره بر شایعات برخی رسانه‌ها در خصوص تسلط جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی بر این شهرها پایان داد.

حسام زیدان خبرنگار العالم در سوریه، روز دوشنبه گزارش داد: وضعیت زندگی و تردد مردم در شهرهای البعث و خان ارنبه در استان القنیطره جنوب غربی سوریه طبیعی است و برخلاف شایعات برخی رسانه ها، نشانه ای از سلطه گروه های مسلح بر این دو شهر وجود ندارد.

خبرنگار العالم با ارسال گزارشی از این دو شهر افزود: هم اکنون چند روز از شکست تحرکات جبهه النصره و گروههای مسلح برای نفوذ به شهر البعث و خان ارنبه در القنیطره سپری شده است. در این مناطق درگیری هایی بین گروه های مسلح و نیروهای ارتش سوریه و دفاع ملی رخ داد و گروه های مسلح مجبور به عقب نشینی شدند با این حال، برخی رسانه ها شایعاتی درباره ورود افراد مسلح به این مناطق و خالی شدن آن از سکنه پخش کردند اما حضور ما در این دو شهر نشان داد این خبرها صحت ندارد تا جایی که بازارها شلوغ و نشانه های رضایت در چهره های مردم مشهود است.

یک زن سوری از اهالی این منطقه به خبرنگار العالم گفت: افراد مسلح وارد این منطقه نشده اند و اوضاع امن است، ما اصلا آن ها را ندیدیم، این ها صرفا شایعه است.

یک شهروند دیگر از اهالی این منطقه افزود: از مدت ها پیش تلاش کردند به خان ارنبه حمله کنند اما ارتش جلوی آن ها را گرفت. آن ها را شکست داد و شماری از آن ها را به هلاکت رساند.

یکی دیگر از شهروندان اظهار داشت: به لطف دفاع ارتش سوریه و پشتیبانی نیروهای مردمی از خان ارنبه، گروه های مسلح نتوانستند وارد شهر شوند و حملات آنها دفع شد.

خبرنگار افزود: در جریان بودن زندگی طبیعی و عادی مردم در این منطقه تایید می کند که جنگ روانی که گروه های مسلح مورد حمایت رژیم اسراییل در حومه القنیطره به راه انداخته اند بر ادامه فعالیت نهاد های خدمات رسانی از جمله درمانگاهها در این دو شهر تاثیر نگذاشته است و حتی اصابت خمپاره ها، دانشجویان دانشگاه ها را از ادامه تحصیل بازنداشته است. نانوایی ها نیز با تمام توان فعالیت می کنند و دولت سوریه به توزیع کمک های غذایی ادامه می دهد.

یکی از کارکنان بیمارستان این شهر به خبرنگار العالم گفت: بیمارستان شهید ممدوح اباضه به کمک رسانی به همه شهروندان در شهرهای البعث و خان ارنبه ادامه می دهد و هم اکنون در این بیمارستان همه نوع عمل جراحی شهروندان انجام می شود و ما تحت تاثیر تهدیدات قرار نگرفته ایم.

در این حال یکی از دانشجویان دختر در این منطقه به خبرنگار العالم گفت: به لطف دفاع ارتش و نیروهای دفاع ملی و مراکز نظامی، امنیت ما تامین شده و ما به طور طبیعی به تحصیل خود ادامه می دهیم.

خبرنگار العالم در پایان گزارش خاطرنشان کرد، شهر خان ارنبه مرکز القنیطره در جنوب سوریه و بخش حیاتی آن به شمار می رود چرا که آن را به چند روستا در ریف متصل می کند و مرکز تجاری و اقتصادی و مقر نهادهای دولتی محسوب می شود.

پربیننده ترین خبرها