"پیام"های حمله هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه

دوشنبه 17 آذر 1393 - 20:24

العالم - یک کارشناس مسائل راهبردی، حملات دیروز جنگنده های رژیم صهیونیستی به سوریه را دارای مضمون سیاسی دانست و هدف از آن را ارسال پیام‌های مشخص برای طرف‌های معین ارزیابی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "امین حطیط " معتقد است هرکسی که اوضاع منطقه ای و میدانی را در سوریه بررسی کند و شرایط جهانی را نیز در نظر بگیرد، پیش بینی چنین اقدامی را هم خواهد داشت مخصوصا با توجه به این که رژیم صهیونیستی در دو ماه گذشته از تحرکات بین المللی کنار گذاشته شده و درگیر بحران های داخلی بوده است.
حطیط در گفتگو با شبکه المیادین تصریح کرد: از سوی دیگر اوضاع میدانی سوریه به صورت ریشه ای علیه تروریست های مورد حمایت صهیونیستها است و علاوه بر آن وزیر دفاع آمریکا به تازگی تغییر کرد و همین مساله نشانگر آن بود که رژیم صهیونیستی به زودی دست به اقدامی خواهد زد که ظاهر آن نظامی اما محتوایش سیاسی است.
حطیط، حملات روز گذشته جنگنده های رژیم صهیونیستی به اطراف دمشق را یک عمل سیاسی با پوشش نظامی ارزیابی کرد که رژیم صهیونیستی از انجام آن به دنبال ارسال 4 پیام بوده است.
وی تاکید می کند: پیام اول به تروریست های سوری بود که به این وسیله به آنها بگوید علی رغم همه شکست ها و ناکامی های اخیرشان از آنان حمایت خواهد کرد.
پیام دوم، به شهرک نشینان بود تا نتانیاهو از این طریق به آنان وانمود کند که علی رغم بحران های داخلی و مشکلاتی که با آن روبرو است، همچنان زمام امور را در دست دارد و اوست که امنیت اسرائیل را تامین می کند از این رو چنین ادعا شد که آنچه در سوریه هدف حمله قرار گرفت، محموله سلاح برای حزب الله بوده است.
پیام سوم به جامعه جهانی بود، تا به این وسیله و به ویژه پس از تمدید مذاکرات هسته ای با ایران که رژیم صهیونیستی در آن نقشی ندارد، ابراز وجود کند.
و اما پیام چهارم به آمریکایی ها بود تا خدمات خود را برای آنها به نمایش بگذارد و اعلام کند که برای پیروی از راهبرد آمریکا که قرار است توسط "اشتون کارتر" وزیر دفاع جدید آمریکا اجرا شود آمادگی کامل دارد؛ راهبردی که عبارت است از اشغال نرم و حیله گرانه عراق و سوریه به سرکردگی آمریکا.
این کارشناس مسائل راهبردی خاطرنشان می کند که رژیم صهیونیستی اگر می خواست، می توانست یک اقدام نظامی با مضمون نظامی انجام دهد و یک هدف موثر را در میدان سوریه هدف قرار دهد، اما اهدافی که مورد حمله قرار داده طبیعت میدانی موثری نداشتند و این رژیم بیشتر اهداف سیاسی را از این اقدام دنبال می کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها