حکم بازداشت قرضاوی و انتقاد شدید اردوغان از مصر

حکم بازداشت قرضاوی و انتقاد شدید اردوغان از مصر
دوشنبه 17 آذر 1393 - 21:41

رئیس جمهور ترکیه از دولت "کودتاگر" مصر به سبب درخواست از اینترپل برای صدور حکم بازداشت یوسف قرضاوی، رئیس خودخواندۀ "اتحادیه علمای مسلمان" انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، اردوغان در یک نشست مذهبی در آنکارا گفت: «ببینید کسی که از طریق کودتا به قدرت رسیده است به اینترپل دستور می دهد. گامی برای بازداشت یوسف قرضاوی رئیس اتحایه جهانی علمای مسلمان برداشته می شود. این چه کاری است؟ علم نباید در خدمت سیاست باشد بلکه این سیاست است که باید در خدمت علم باشد. همه چیز برعکس شده است. همه این اتفاقات نشان می دهد که متاسفانه دنیا در مسیر خوبی پیش نمی رود و مسیر حرکت رو به وخامت است.»

انتقاد اردوغان از درخواست حکم بازداشت برای قرضاوی در حالی مطرح می شود که دولت ترکیه به دلیل حمایت آشکار از گروه های تروریستی حاضر در سوریه، از سوی محافل منطقه ای به شدت مورد انتقاد است.

مصر از اینترپل درخواست کرده بود حکم بازداشت قرضاوی را صادر کند. اینترپل نیز در ماه نوامبر وی را در فهرست افراد تحت تحقیب قرار داد. قرضاوی که سخنرانی های تندی علیه حاکمان نظامی مصر ایراد کرده از حامیان پر و پا قرص جنبش اخوان المسلمین به شمار می رود.

از ژوئیه گذشته و همزمان با اقدام ارتش مصر در برکناری محمد مرسی، رئیس جمهور اخوانی مصر؛ قرضاوی سخنرانی های آتشینی علیه مقامات مصری ایراد کرده است.

قرضاوی هشتاد و هشت ساله، یک شهروند قطری مصری تبار است که در دوحه زندگی می کند. اسم وی در چندین پرونده علیه اخوان المسلمین مطرح شده است.

ترکیه یکی از قوی ترین حامیان اخوان المسلمین به شمار می رود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها