کشته شدن یک افسر اردنی در بحرین

کشته شدن یک افسر اردنی در بحرین
سه شنبه 18 آذر 1393 - 11:23

روزنامه الغد چاپ اردن از کشته شدن یکی از افسران ارتش این کشور در بحرین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه الغد گزارش داد: یکی از نیروهای امنیتی اردن به نام " علی محمد زریقات " در منطقه دمستان در غرب بحرین کشته شد . 
الغد نوشت: زریقات همراه تعدادی از نیروهای امنیتی اردن به بحرین فرستاده شده بود . زریقات اهل شهر الزرقاء (شمال غرب اردن ) بود و جسدش امروز (سه شنبه) به کشورش بازگردانده می شود .
وزارت کشور بحرین نیز از کشته شدن یک نظامی در منطقه دمستان خبر داده بود ولی وی را یکی از نیروهای خود معرفی کرده بود .
شبکه "اللؤلؤه" بحرین به نقل از شاهدان اعلام کرد که نظامیان زیادی در دمستان مستقر شده اند و همه ورودی های این منطقه بسته شده است و بالگردها بر فراز این منطقه در ارتفاع پائین پرواز می کنند.
سایت اینترنتی روزنامه مرآة البحرین نیز اخیراً اعلام کرد که صدها افسر ارتش اردن با عوامل رژیم حاکم آل خلیفه بحرین در سرکوب مردم همکاری می کنند.
وزارت کشور بحرین نیز به امضای توافقنامه های امنیتی با اردن اذعان کرده است ولی ادعا می کند که این توافقنامه ها با هدف مبادله تجارب و آموزش نظامی امضاء شده است و نیروهای امنیتی اردن به نیروهای امنیتی بحرین آموزش می دهند. 

رژیم آل خلیفه پس از آغاز خیزش مسالمت آمیز مردم بحرین در سال 2011، جهت سرکوب مردم این کشور به نیروهای بیگانه پناه برد؛ و این رژیم در کنار استخدام و اعطای تابعیت به نیروهای پاکستانی و هندی؛ همچنان میزبان شمار بسیاری از نیروهای خارجی از جمله سعودی و اردنی است. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها