اتهام عجیب آل خلیفه به حزب الله لبنان

اتهام عجیب آل خلیفه به حزب الله لبنان
سه شنبه 18 آذر 1393 - 12:34

وزیر خارجه رژیم حاکم بحرین چند روز پس از مطرح کردن مواضعی همسو با رژیم صهیونیستی علیه حزب الله لبنان، این‌بار ادعا کرد که حزب الله مسؤول انفجار و کشته شدن یک نیروی امنیتی در این کشور است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دیروز (دوشنبه) یک نیروی امنیتی در منطقه دمستان در جنوب غربی منامه (پایتخت بحرین) کشته شد.
سایت وزارت دفاع بحرین اعلام کرد که یکی از نیروهای پلیس عصر دیروز هنگام انجام مأموریت در منطقه "دمستان" کشته شد.
این درحالی است که روزنامه اردنی "الغد" امروز اعلام کرد که نیروی امنیتی کشته شده در بحرین، تبعه کشور اردن است.
روزنامه الغد گزارش داد که این فرد " علی محمد زریقات " نام دارد که همراه تعدادی از نیروهای امنیتی اردن به بحرین فرستاده شده بود.
بر اساس گزارش این روزنامه، زریقات اهل شهر الزرقاء (شمال غرب اردن ) بود و جسدش امروز به اردن بازگردانده می شود.
روزنامه سعودی "الحیات" چاپ لندن نیز تأکید کرد که در این حادثه از بمب دست ساز استفاده شده است، و نیروهای امنیتی پس از این حادثه منطقه را کاملا بستند و چندین ایست و بازرسی ایجاد کردند.
اما یک روز پس از این حادثه "خالد بن احمد آل خلیفه" وزیر خارجه بحرین در ادعایی عجیب، حزب الله لبنان را مسؤول آن دانست و در صفحه تویتر خود ادعا کرد که یک نیروی امنیتی به وسیله بمب ساخت حزب الله کشته شده است.
این وزیر بحرینی چند روز قبل نیز در همایش "گفتگوی منامه" در مواضعی همسو با سران رژیم صهیونیستی ادعا کرده بود: "خطر و تروریسم حزب الله، از داعش و القاعده کمتر نیست".
گروه‌ها و فعالان بحرینی بارها رژیم آل‌خلیفه را به دست داشتن در اینگونه اقدامات و انفجارهای مشکوک متهم و اعلام کرده‌اند که این رژیم با اینگونه اقدامات به دنبال توجیه سرکوب خشونت آمیز مردم بحرین است.
گروه ها و جریانهای بحرینی با محکوم حادثه دمستان اعلام کردند که حرکت مردم بحرین کاملا مسالمت آمیز است؛ و بحرینی‌ها به شدت با هرگونه اقدام خشونت آمیز مخالفند.
3 مارس 2014 نیز بر اثر انفجار بمب در یکی از مناطق بحرین 3 نیروی امنیتی از جمله یک افسر اماراتی از پا در آمدند.
رژیم آل خلیفه پس از آغاز خیزش مسالمت آمیز مردم بحرین در سال 2011، جهت سرکوب مردم این کشور به نیروهای بیگانه پناه برد؛ و این رژیم در کنار استخدام و اعطای تابعیت به نیروهای پاکستانی و هندی؛ همچنان میزبان شمار بسیاری از نیروهای خارجی از جمله سعودی و اردنی است.

پربیننده ترین خبرها