واکنش نوری مالکی به خبر سربازان فضایی

واکنش نوری مالکی به خبر سربازان فضایی
سه شنبه 18 آذر 1393 - 13:30

معاون رئیس جمهوری عراق تأکید کرد، چهار تیپ نظامی حداکثر دارای 48 هزار سرباز و افسر است، بنابراین چگونه می توانند 50 هزار نظامی فضایی داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نوری مالکی گفت: اظهارات حیدرالعبادی نخست وزیر عراق درباره وجود 50 هزار " نظامی فضایی" در چهار تیپ نظامی " به هیچ وجه صحت ندارد و ارتش " سربازان فضایی " ندارد، مگر در مواردی محدود که مورد تعقیب و مجازات قرار می گیرند.

مالکی با این حال با اشاره به وجود این پدیده درمیان گاردهای محافظتی و مسؤولان و استان ها، اظهار داشت که این تعداد مورد تعقیب قرار می گیرند و هنوز هم تعداد زیادی از آنان وجود دارد.

وی از مسؤولان اجرایی و قانونگذاری خواست که آمار و اطلاعات درست را ارائه دهند، تا در مجلس نمایندگان و درمیان افکار عمومی جامعه تشویش ایجاد نکنند.

سایت شبکه عراقی سومریه نیوز به نقل از معاون رئیس جمهوری عراق نوشت: چهار تیپ نظامی حداکثر دارای 48 هزار سرباز و افسر است، پس چگونه می تواند 50 هزار نظامی خیالی درارتش وجود داشته باشد." !!!

وی در ادامه گفت که احتمال دارد درخصوص اصطلاح فضایی یا غیرموجود که خودش یا معاونش حقوق او را دریافت می کنند و بین افرادی که به موسسات نظامی نفوذه کرده یا از خدمت فرار کرده اند ، خلط مبحث به وجود آمده باشد.

نوری مالکی همچنین گفت که در 4 تیپ یاد شده ، مواردی از نفوذ و فرار در موصل و صلاح الدین بعد از سلطه داعش روی داده است، که حقوق این افراد فوراً قطع شد و اکنون تحت تعقیب هستند و نمی توان آنان را فضایی نامید ، بلکه باید آنان را افراد فراری و تحت تعقیب قانون نامید که حقوقشان قطع شده است.

" حيدر العبادی" نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق اواخر ماه گذشته از لغو 50 هزار شغل منستب به نظامیان فضایی در وزارت دفاع در عرض یک ماه خبر داد، و از پارلمان خواست که با دولت در زمینه اصلاحات اقتصادی و مبارزه با فساد همکاری کند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها