وضعیت حقوق‌بشر بحرین در روز جهانی حقوق‌بشر

وضعیت حقوق‌بشر بحرین در روز جهانی حقوق‌بشر
سه شنبه 18 آذر 1393 - 16:24

همزمان با روز جهانی حقوق بشر، جمعیت وفاق بحرین تاکید کرد، شهروندان بحرینی که خواستار دموکراسی و برقراری نظام عدالت محور و حافظ حقوق شهروندی هستند، همچنان در شرایط نامطلوب نقض فجیع و آشکار حقوق بشر به سر می‌برند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، جمعیت وفاق در بیانیه ای افزود: وضعیت حقوق بشر در بحرین بسیار نگران کننده است. هر روز و هر ساعت شاهد نقض حقوق و آزادی های اولیه شهروندان بحرینی هستیم. اکثر شهروندان به خاطر دموکراسی خواهی درمعرض تعرض و سرکوب قرار می گیرند و در شرایط هراس از سیاست های حکومت و خشونت های همه جانبه اش زندگی می کنند.

وفاق از "جامعه بین المللی" و همه کشورها، سازمان ها، شخصیت ها و گروه ها خواست نسبت به مساله مردم بحرین احساس مسوولیت کنند.

جمعیت وفاق تاکید کرد، زندان های بحرین پر است از فعالان سیاسی مرد و زن،همچنین آزادی انجام شعائر دینی سلب و تظاهرات مسالمت آمیز ممنوع شده است. حکومت طی دو ماه گذشته مانع برگزاری 40 تظاهرات مسالمت آمیز شده است. مجازات دسته جمعی و کامل مردم در مناطق مختلف، هر روز ادامه دارد و دادگاه ها فعالان را با صدور احکام انتقام جویانه محاکمه می کنند.

مخالفان در حالی مورد شکنجه واقع می شوند که رژیم مانع ورود کمیسر شکنجه سازمان ملل به بحرین شده است.

جمعیت وفاق تاکید کرد: تعداد افرادی که با انگیزه های سیاسی سلب تابعیت شده اند به 50 نفر رسیده است و همچنان هزاران فعال به دلیل دیدگاه های سیاسی شان در زندان به سر می برند.

اعلامیه جهانی حقوق بشر یک پیمان بین المللی  است که در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در تاریخ 19 آذر 1327 ش، (۱۰ دسامبر ۱۹۴۸) در پاریس به تصویب رسید و این روز به نام روز جهانی حقوق بشر نامگذاری شد. این اعلامیه نتیجه مستقیم جنگ جهانی دوم بود و برای اولین بار حقوقی را که تمام انسان ها مستحق آن هستند، به صورت جهانی بیان می‌کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها