سرکرده تروریست‌ها به‌دنبال آشتی با دولت سوریه

سرکرده تروریست‌ها به‌دنبال آشتی با دولت سوریه
سه شنبه 18 آذر 1393 - 20:08

اظهارات "زهران علوش" سرکرده یک ائتلاف مسلح مخالف با دولت سوریه درباره همکاری با ارتش این کشور در جنگ علیه داعش، با واکنش‌های متفاوتی همراه شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، زهران علوش سرکرده گروه "جیش الاسلام" است. جیش الاسلام به همراه بیش از 60 گروه مسلح دیگر ائتلافی به نام "جبهه الاسلامی" تشکیل داد و زهران علوش به ریاست این گروه رسید. همه این گروه ها در حال نبرد با ارتش سوریه هستند. جیش الاسلام در غوطه شرقی در حوالی "ریف دمشق" فعالیت می کند و اقدامات این گروه اخیرا باعث حمله مردم به مواضع این گروه تروریستی شد؛ حمله ای که با به رگبار بستن مردم سرکوب شد.

حال علوش خواستار دستیابی به راه حل سیاسی با دولت سوریه و جنگ با داعش شده است. "رأی الیوم" می نویسد: اظهارات زهران علوش انتقادات شدیدی را در میان عناصر مسلح در غوطه شرقی برانگیخته است.

ابوعدی یکی از اعضای این گروه تروریستی در غوطه شرقی می گوید، زهران علوش در این اظهارات که در نشستی با مشارکت سران ارشد گروه های مسلح ایراد شد در واقع خواستارایجاد گروه جدیدی از شبه نظامیان در سوریه شده است.

وی مدعی شد: "علوش بالاخره پس از مذاکرات محرمانه اش با نظام سوریه، موضع خود را علنی کرد."

ابوعدی افزود: علوش هم پس از "جمال معروف" و "عبدالجبار العکیدی" ( از سران قبلی ائتلاف مخالفان نظام سوریه) چهره واقعی خود را نشان داد، حال در مورد این فرمانده چه می گویید؟

به نوشته این نشریه، این خبر بسیار غافلگیرکننده بود و بسیاری از مخالفان آن را باور نکردند، حتی یکی از آنها می گوید: "نباید این سخن غیرمنطقی را بر زبان آورد، زیرا اینها اظهارات زهران نیست و این سخنان فقط موجب فتنه انگیزی می شود."

پایگاه رأی الیوم ماه گذشته نیز خبری مبنی بر سفر هیاتی از افراد سرشناس منطقه دومه - از شهرهای غوطه شرقی و مقر گروهک جیش الاسلام به سرکردگی زهران علوش - به دمشق و دیدار با هیاتی از دولت سوریه به منظور بررسی مصالحه در غوطه شرقی منتشر کرده بود.

برخی منابع ویژه در رای الیوم نیز در آن زمان تاکید کرده بودند که این هیات با موافقت زهران علوش برای بررسی موضوع مصالحه به دمشق رفته بود. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها