وزیر خارجه عراق: ایران در لحظات سخت کنار ما بود +ویدیو

سه شنبه 18 آذر 1393 - 21:51

تهران، العالم - وزیر خارجه عراق تاکید کرد که ایران با همه توان در کنار عراق برای مبارزه با تروریسم ایستاده است و تحرکات آمریکا دیرهنگام بود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ابراهیم الجعفری وزیر خارجه عراق امروز سه شنبه به شبکه خبری العالم گفت: جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده که هرگاه عراق در شرایط سخت قرار می گیرد، در کمک به ما پیشتاز بوده و تاکنون هم کمک های خوبی به عراق داشته است.

وی افزود: ایران با حمایت معنوی، رسانه ای و مالی خود و با در اختیار گذاشتن تجربیاتش در جلوگیری از گسترش سیطره داعش از موصل به سایر شهرها سهم بزرگی داشت.

وزیر خارجه عراق خاطرنشان کرد: اقدام آمریکا در ایجاد ائتلاف جهانی برای مبارزه با داعش دیرهنگام بود، اما اگر نگوییم از نخستین ساعات، اما از نخستین روزهای حمله داعش، ایران حضور واقعی و حمایتگری از عراق داشت.

جعفری درباره حضور نظامیان آمریکایی در عراق گفت: مستشاربا سرباز فرق دارد. وجود نظامی نشانگر وجود جنگجویان آمریکایی و خارجی در عراق است که ما این موضوع را خط قرمز می دانیم و در نامه ای که به شورای امنیت فرستادیم تنها خواستار کمک های هوایی شدیم.

وی تاکید کرد: ما خواستار ایجاد مناطق امن هستیم به شرطی که هیچ نیروی زمینی بیگانه ای وارد کشور نشود و حتی نیروی هوایی هم وارد عمل نشود و نیروهای مسلح و شهروندان ما مورد تعرض قرار نگیرند.

جعفری بار دیگر تصریح کرد که عراق اجازه نخواهد داد نظامیان هیچ کشوری در خاک عراق تحرکاتی داشته باشند، زیرا این امر یک تهدید و نشانگر نقض حاکمیت عراق است. 

پربیننده ترین خبرها