مخالفت پارلمان اردن با واردات گاز از "اسرائیل"

مخالفت پارلمان اردن با واردات گاز از
سه شنبه 18 آذر 1393 - 23:15

بیش از نیمی از نمایندگان پارلمان اردن با امضای یادداشتی از دولت این کشور خواستند تا از امضای توافق‌نامه واردات گاز سرزمین‌های اشغالی خودداری کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم 78 نماینده پارلمان اردن مذکور واردات گاز از رژیم صهیونیستی را بزرگترین طرح عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی از زمان امضای پیمان سازش وادی عربه دانسته و آن را بزرگترین هدیه به کابینه افراطی نتانیاهو تلقی کردند.

نمایندگان امضا کننده این یادداشت با واردات گاز از سرزمین های اشغالی برای مصارف شرکت آب این کشور طی یک قرارداد 15 میلیارد دلاری را مردود دانستند. این در حالی است که دولت اردن اقدام خود در این باره را توقف واردات گاز از مصر، فقدان گزینه های جایگزین و زیان های فراوان وارده به شرکت برق دانستند.

موضع پارلمان برای کابینه اردن غیرالزام آور است و دولت این کشور، توافق نامه ای را با شرکت نوبل انرژی امریکا به عنوان مالک امتیاز گاز اسرائیل به ارزش 15 میلیارد دلار از سال 2018 و به مدت 15 سال امضا کرده است.

در جلسه پارلمان شماری از نمایندگان، نوشته هایی را بر روی سینه شان نصب کرده بودند که بر روی آن نوشته شده بود: [خرید] گاز دشمن، اشغالگری است.

علی السنید نماینده پارلمان اردن در این جلسه خواستار الغای این قرارداد شد و اظهار داشت: قرارداد مذکور به وابستگی اردن به دشمن صهیونیستی خواهد انجامید و این اقدام، جنایت علیه ملت های اردن و فلسطین است. 

پربیننده ترین خبرها