نماینده ویژۀ پوتین به دیدار اسد رفت

نماینده ویژۀ پوتین به دیدار اسد رفت
چهارشنبه 19 آذر 1393 - 16:35

معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده ویژه رئیس جمهور این کشور که در سوریه به سر می‌برد، با بشار اسد دیدار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده ویژه ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور این کشور در امور خاورمیانه امروز (چهارشنبه) با بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه دیدار کرد.

 سفر بوگدانوف در راستای تلاش‌های روسیه با هدف دستیابی به راه حل پایان دادن بحران سوریه از طریق راه‌های دیپلماتیک صورت می‌گیرد. بوگدانف همچنین قرار است در این سفر با معارضان سوری دیدار کند.

به نوشته روسیا الیوم، تحرکات بوگدانوف در سوریه در حالی صورت گرفته است که ولید المعلم وزیر خارجه سوریه 26 نوامبر گذشته به روسیه سفر کرد. المعلم در این سفر با پوتین رئیس‌جمهور روسیه و سرگئی لاوروف وزیر خارجه این کشور دیدار کرده بود.

ایجاد زمینه برای آغاز گفتگوهای مقدماتی بین گروه‌های معارض سوری در وسیع‌ترین سطح ممکن و بدون پیش شرط، تلاش برای آغاز گفتگوها بین همه نمایندگان گروه‌های معارض و نمایندگان دولت سوریه با نظارت سازمان ملل متحد، محور گفتگوهای وزیر خارجه سوریه با مقامات روسی بود.

روزنامه الوطن سوریه پیش از این اعلام کرده بود که سفر بوگدانوف به سوریه در حالی صورت می‌گیرد که وی پیش از این با هدف فراهم کردن مقدمات برای آغاز گفتگوها بین گروه‌های سوری در مسکو، با معارضان سوی در داخل و خارج دیدار کرده است.

به نوشته این روزنامه دمشق و مسکو خواهان این هستند که گفتگوها بین گروه‌های سوری به نتایجی حقیقی درباره مبارزه با تروریسم در درجه اول بینجامد تا پس از آن درباره منافع و آینده سوریه و خواسته‌های مردم این کشور گفتگو شود.

الوطن همچنین نوشت دیدارهای بین بوگدانوف با گروه‌های معارض به استثنای دیدار با «هادی البحره» رئیس ائتلاف موسوم به ائتلاف ملی معارضان سوریه که دو روز قبل در استانبول صورت گرفت، مثبت ارزیابی می‌شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها