انتقاد تروریست‌ها از تلاش "جیش الاسلام" برای آشتی+ویدیو

چهارشنبه 19 آذر 1393 - 18:04

دمشق، (العالم)- اظهارات "زهران علوش" سرکرده گروه تروریستی موسوم به "جیش الاسلام" مبنی بر توسل به راه حل سیاسی با دولت سوریه و مبارزه با گروهک تروریستی داعش، موج انتقادات تروریست های درحال جنگ در سوریه را برانگیخت.

خبرنگار شبکه خبری العالم در سوریه گزارش داد: هر چند که صحت اظهارات علوش هنوز به صورت قطعی تایید نشده، اما اظهارات وی مبنی بر توسل به راه حل سیاسی به جای اقدام نظامی، موج انتقادات گروه های تروریستی فعال در سوریه را برانگیخته و آنها را به جان هم انداخته است.

"محمد العمری" مسئول اطلاع رسانی وزارت آشتی ملی در سوریه در این خصوص به العالم گفت: هیاتی از گروه های فعال محلی و اهالی دوما نزد این وزارتخانه آمده و حقایق دوما و تمایل خود را برای تحقق آشتی ملی در این منطقه بیان کرده اند و ما نیز به عنوان بخشی از دولت سوریه با همکاری و هماهنگی سایر دستگاه های دولتی برای تحقق آشتی ملی در مناطقی که شرایط لازم را دارند، تلاش می کنیم.

از سوی دیگر منابع مخالفین حکومت سوریه ضمن قدردانی از پافشاری دولت سوریه بر موفقیت پرونده آشتی ملی، از تحولات مثبتی که در زمینه آشتی در انتظار منطقه دوما و دیگر مناطق غوطه است، خبر دادند.

"محمود مرعی" دبیرکل جریان موسوم به تلاش برای دموکراسی در سوریه به خبرنگار العالم گفت: دولت سوریه خواهان آشتی ملی و حل و فصل منطقه ای مشکلات است و ما هم برای تحقق این امر تلاش می کنیم و به همین منظور با اکثر افراد مسلح، حتی در ریف دمشق تماس برقرار کرده ایم.

 روند آشتی ملی در سوریه در حومه پایتخت این کشور ابعاد تازه ای یافته و بویژه در منطقه جنوبی، به مراحل خوبی رسیده و از بسیاری از موانع عبور کرده است و این امر بیانگر افزایش اعتماد به حل و فصل داخلی و مسالمت آمیز بحران کنونی سوریه است.

خاطرنشان می شود که گروهک موسوم به جیش الاسلام همواره تلاش می کند تا در غوطه شرقی بویژه در منطقه دوما در مقابل حملات ارتش سوریه مقاومت کند.

AM – 10 – 10:47

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها