انتقاد تند کنگره از راهبرد اوباما در جنگ با داعش

انتقاد تند کنگره از راهبرد اوباما در جنگ با داعش
پنج‌شنبه 20 آذر 1393 - 10:51

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا از دولت این کشور به علت اتخاذ استراتژی ناهماهنگ در مبارزه با داعش سوریه و عراق انتقاد کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه جلسه ای را برای شنود گزارش برِت مک گورک فرستاده ویژه این کشور به عراق برگزار کرد که اِد رایس رئیس این کمیته در جلسه گفت: پس از گذشت 4 ماه از آغاز حملات هوایی آمریکا و متحدانش به مواضع داعش در عراق و سوریه، این گروه مسلح (تروریستی) همان مناطقی را که تابستان امسال تحت کنترل خود داشت، همچنان تحت کنترل دارد و من معتقدم که یکی از علل این امر محدود بودن دامنه اقدام نظامی آمریکا است.

رایس گفت: ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش تاکنون هزار و 100 حمله هوایی در عراق و سوریه اجراء کرده است، در حالی که آمریکا سال 2003 در حمله به عراق برای سرنگونی صدام حسین روزانه هزار حمله هوایی انجام می داد.

به گفته رایس برخورد آمریکا و متحدانش با داعش در پایین ترین سطح است.

این دیپلمات آمریکایی اذعان کرد که آموزش گروه های مسلح "میانه رو" فعال در سوریه پیش از مارس 2015 آغاز نخواهد شد.

رایس همچنین خواستار حمایت آموزشی و تسلیحاتی بیشتر از گروه های تروریستی به اصطلاح میانه رو در سوریه شد و افزود: استراتژی باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا درباره آموزش دادن و مسلح کردن گروه های مسلح میانه رو در سوریه کُند و نامناسب است.

وی مدعی شد: این گروه ها نیاز به مهمات و سلاح های سنگین دارند و روزانه 30 تا 40 بار توسط ارتش بشار اسد مورد حمله قرار می گیرند در حالی که همین گروه ها با داعش می جنگند.

برت مک گورت نیز اعلام کرد: آموزش 5 هزار عضو گروه های مسلح میانه رو مارس 2015  آغاز خواهد شد و یک سال یعنی تا مارس 2016 طول خواهد کشید.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها