آغاز مراسم اربعین در کربلا + فیلم

شنبه 22 آذر 1393 - 10:43

در سالروز اربعين حسيني (ع)، كربلا مالامال از عاشقان و دلدادگان اهل بيت و امام حسین عليهم السلام است؛ حضور میلیونی زائران در کربلا در تاريخ بي نظير است.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، سامي المسعودي جانشين سازمان اوقاف شيعه عراق اعلام كرد، شمار زائرانی که وارد کربلا شده اند به  19 ميليون نفر رسیده است.

المسعودي تاكيد كرد: زائران حسيني از شصت كشور از جمله ايران، بحرين، لبنان، عربستان، تركيه و كشورهاي شرق آسيا در کربلا حضور یافته اند.

"عبدالکریم یونس الانصاری" وزیر شهرداری ها و امور عمومی عراق هم اعلام کرد که شمار زواری که وارد کربلا شده اند به حدود 19 میلیون نفر رسیده است و این رقم در حال افزایش است.

در همين حال، شيخ عبدالمهدي الكربلائي نماينده آيت الله سيستاني مرجع عاليقدر شيعيان عراق در خطبه هاي نماز جمعه از نيروهاي امنيتي عراق خواست براي رويارويي با تروريست ها كاملا آماده باشند و براي آزاد كردن مناطق تحت اشغال تروريست ها تلاش کنند.

بسياري از دوستداران ابي عبدالله (ع) می گویند كه فعاليت گروه ها و عناصر تروريستی تكفيري از مشاركت آنها در مراسم اربعين حسيني نخواهد كاست و ملت عراق به داعش درسی فراموش نشدني خواهد داد.

 

 

پربیننده ترین خبرها