درس زوار اربعین حسینی به حامیان تروریسم

درس زوار اربعین حسینی به حامیان تروریسم
يکشنبه 23 آذر 1393 - 09:20

مراسم اربعین حسینی امسال با حضور بی سابقه و تاریخی میلیون ها زائر از داخل و خارج عراق در شهر کربلای معلا برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مسؤولان استان کربلا اعلام کردند که تعداد زوار مرقد مطهر امام حسین (ع) به 19 میلیون زائر رسید که بیش از 4 میلیون نفر از آنها از کشورهای مختلف دنیا بودند.
زوار همواره در مصاحبه های خود اعلام می کردند، گروه های تروریستی و حامیان این گروه ها نخواهند توانست عاشقان امام حسین (ع) را از مشارکت در مراسم اربعین حسینی منع کنند .
زائرانی که از مناطق مختلف عراق و دیگر کشورها به کربلا رفتند، تأکید کردند که توانسته اند به گروه تروریستی داعش و حامیان تروریسم درسی فراموش نشدنی بدهند.
تدابیر امنیتی شدید برای تأمین امنیت زوار پیاده اتخاذ شد، و نیروهای امنیتی بسیاری در مناطق مختلف استان کربلا مستقر شدند .

"کامل الزیدی" نماینده ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق نیز حضور میلیونی زائران در اربعین حسینی در کربلا را پاسخی قاطع به کسانی دانست که به داعش تکیه کرده اند و یا این گروه تروریستی را به وجود آورده اند.  

"محمد سالم الغبان" وزیر کشور عراق نیز تأکید کرد که اداره مراسم اربعین حسینی با حضور میلیونها نفر، مایه افتخار عراق و مردم این کشور است.
وی از نهادهای امنیتی و نظامی این کشور که در تأمین امنیت زائران نقش داشتند، قدردانی کرد.
"حیدر العبادی" نخست وزیر عراق هم درخواست کرد که تلاشها برای انتقال زائران و بازگرداندن آنان به شهرهایشان پس از پایان مراسم اربعین افزایش یابد.
"سامی المسعودی" قائم مقام رئیس اداره اوقاف شیعیان جمعه گذشته و پیش از آغاز مراسم اربعین اعلام کرد که بیش از 19 میلیون نفر وارد شهر کربلا شده اند و این تعداد در حال افزایش است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها