نیروی مبارزه با تروریسم اعراب در بحرین مستقر شد !

نیروی مبارزه با تروریسم اعراب در بحرین مستقر شد !
يکشنبه 23 آذر 1393 - 11:54

کشورهای شورای همکاری با ادعای تشکیل نیروی مبارزه با تروریسم، عناصر آن را در بحرین مستقر کردند.

صدای منامه
روزنامه الشاهد چاپ کویت نوشت : کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس نیروی نظامی مشترکی را برای مبارزه با تروریسم و واکنش سریع در زمان درگیری های مسلحانه ناگهانی تشکیل داده اند .
الشاهد نوشت : وزارتخانه های مربوطه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس نیروی نظامی مشترک را به تجهیزات پیشرفته ای شامل بالگردهای آپاچی و لانچرهای موشک های هوا به زمین مجهز خواهند کرد .
الشاهد افزود : شورای همکاری خلیج فارس همچنین بحرین را به عنوان مقر نیروی نظامی مشترک انتخاب کرد و با تشکیل اتاق عملیات بسیار پیشرفته در کویت برای پیگیری شبانه روزی تحولات امنیتی و نظامی مناطق ناآرام نیز موافقت کرده است. 
به نوشته این روزنامه کویتی ؛ دستگاه های امنیتی کشورهای همکاری خلیج فارس اعلام می کنند که گروه های مخفی وابسته به داعش و سرایا الاشتر در این کشورها وجود دارند ولی هنوز فعالیت خود را آغاز نکرده اند.
الشاهد نوشت : دستگاه های امنیتی 700 تبعه کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس را که مظنون به عضویت در گروه های مسلح غیرقانونی هستند ، بازداشت و در قطر ، امارات ، عربستان و کویت گروهی را که به حمایت مالی از این گروه ها می پردازد ، رصد کرده اند .

پس از خیزش مسالمت آمیز مردم بحرین در سال 2011 و مطرح شدن مطالبات برحق مردم این کشور؛ برخی کشورهای عربی به ویژه عربستان و اردن نیروهای مسلح خود را تحت پوشش "سپر جزیره" به بحرین اعزام کردند تا به نیروهای آل خلیفه در سرکوب مردم کمک کنند. این نیروها با وجود اعتراضهای مستمر مردم، همچنان در بحرین باقی مانده اند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها