تروریست ها در " لندن کوچک " !

تروریست ها در
يکشنبه 23 آذر 1393 - 22:56

العالم - روزنامه ساندی تایمز گزارشی از شهر منبج در استان حلب سوریه منتشر کرد که به دلیل حضور تروریست های خارجی و عموما تبعه انگلیس به "لندن کوچک" تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ساندی تایمز می نویسد: علت نامگذاری این شهر به عنون لندن کوچک آن است که بسیاری از اعضای گروهک تروریستی داعش که بر این شهر تسلط یافته اند، خارجی به ویژه تابعیت انگلیسی دارند.  

این روزنامه انگلیسی به نقل از "احمد رشیدی" از امداد رسانان دانمارکی نوشت: با ده ها تروریست غیرسوری در منبج ملاقات کرده ام و می توان در این شهر زبان های آلمانی و انگلیسی را شنید به گونه ای که فکر می کنی در "لندن یا برلین کوچک" هستی. 

رشیدی از امدادرسانان دانمارکی برای یافتن دو دختر دوقلو از اهالی منچستر که با دو تروریست داعشی ازدواج کرده اند ، به سوریه رفته است.

ساندی تایمز می نویسد: علت استقرار تروریست های خارجی در این شهر آن است که از رقه آرام تر و امن تر است. 

سازمان ملل متحد اخیرا اعلام کرده است که حدود 15 هزار تروریست خارجی از 80 کشور جهان برای جنگ درکنار گروه تروریستی داعش به عراق و سوریه رفته اند.

در گزارش سازمان ملل که روزنامه انگلیسی "گاردین" آن را منتشر کرد آمده است که علت افزایش تعداد عناصر گروه داعش به کاهش فعالیت تشکیلات القاعده بازمی گردد.

درگزارش سازمان ملل متحد همچنین آمده است: که از سال 2010 تعداد عناصر خارجی در عراق و سوریه چند برابر بیشتر از تعداد عناصر خارجی شده است که در فاصله سال های 1990 و2010 شمارش شده بودند و این تعداد همچنان رو به افزایش است.

براساس این گزارش، عناصر تروریست خارجی از کشورهای فرانسه، روسیه و انگلیس و درمجموع از 80 کشور جهان عازم عراق و سوریه شده اند که برخی از این کشورها در گذشته هیچ مشکلاتی با القاعده نداشتند.

درگزارش سازمان ملل متحد خاطرنشان شده است: این عناصر تروریستی درصورت بازگشت، خطری برای کشورهایشان به شمار می روند و این تهدید، بسیاری از کشورها مانند انگلیس و فرانسه را به اتخاذ تدابیری برای شناسایی و جلوگیری از عزیمت آنان به سوریه وعراق واداشته است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها