انتقال سلاح ها و مهمات داعش از موصل عراق به سوریه

انتقال سلاح ها و مهمات داعش از موصل عراق به سوریه
يکشنبه 23 آذر 1393 - 23:11

العالم - گروه تروریستی داعش، با پیش بینی احتمال حمله ارتش عراق به شهر موصل، در حال جمع آوری تسلیحات خود در این شهر با هدف انتقال آن به سوریه است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "الحیات" چاپ لندن به نقل از "سعد بدران" یکی از شیوخ عشایر موصل، نوشت: گروهک تروریستی داعش، پس از اشغال موصل، سلاح ها و مهمات برجای مانده از نیروهای ارتش عراق در نقاط دیگر را به این شهر منتقل کرد که در کنار آن بخشی از تجهیزات تأسیسات زیربنایی از جمله مولدهای بزرگ برق نیز به این شهر منتقل شد.

وی افزود: به دنبال تشدید حملات ائتلاف بین المللی به مواضع داعش، این گروهک تروریستی در دو روز اخیر، از نظر نیرو و تسلیحات ضربات شدیدی را متحمل شده است؛ از سوی دیگر، اخباری مبنی بر تحرکات نیروهای ارتش عراق و نیروهای پیشمرگه در مرز با سوریه در نزدیکی گذرگاه ربیعه و هماهنگی آنها با شیوخ عشایر شمر در منطقه منتشر شده است.

بدران ادامه داد: بیشتر سرکردگان داعش، موصل را ترک کرده و فرماندهی این شهر را به سرکرده های محلی سپرده اند؛ همچنین با پیمانکاران محلی درباره حفر خندقی در اطراف موصل و بمب گذاری تأسیسات حیاتی این شهر برای جلوگیری از پیشروی نیروهای ارتش عراق به سوی این شهر به توافق رسیده اند.

در همین راستا، این گروهک با سوء استفاده از دودستگی در زمینه برکناری استاندار این استان و همچنین تعلل و سرخوردگی سران عشایر، حملات خود به شهرهای استان الانبار را ادامه می دهد. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها