به دنبال توقیف هواپیمای الجزایری؛

روابط الجزایر و بلژیک متشنج شد

روابط  الجزایر و بلژیک متشنج شد
دوشنبه 24 آذر 1393 - 17:51

دولت الجزایر به دنبال توقیف یک فروند هواپیمای مسافری این کشور در بروکسل که به درخواست هلند صورت گرفته است، سفرایش را از بلژیک و هلند فرا خواند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، منابع رسمی الجزایری به روزنامه "الحیاة" گفتند: علت این فراخوان، نارضایتی الجزیره از برخورد این دو کشور اروپایی با این موضوع است که ممکن است به افزایش تنش الجزایر با اتحادیه اروپا منجر شود.

هواپیمایی الجزایر با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: هواپیمای مزبور با وجود اقدامات قانونی از سوی طرف الجزایری در زمینه حل موضوع، به خاطر اختلاف با یک شرکت هلندی توقیف شده است.

در این بیانیه آمده است: پیاده کردن مسافران از هواپیما قبل از پرواز و رنج هایی که آنان در فرودگاه بروکسل متحمل شدند، بسیار توهین آمیز است.

هواپیمایی الجزایر اعلام کرد: علت اختلاف میان شرکت الجزایری و شرکت هلندی، عقد قرار داد فروش هواپیماهای خارج از رده میان دو طرف در سال 2008 است که شرکت هلندی نتوانست به توافقش در این زمینه عمل کند لذا شرکت الجزایری در 29 دسامبر 2011 قرارداد را فسخ کرد، امری که به شکایت شرکت هلندی نزد دادگاه بین المللی منجر شد و دادگاه نیز در تاریخ 31 مارس 2014 علیه طرف الجزایری حکم صادر کرد.

هواپیمایی الجزایر اقدام طرف مقابل در زمینه شکایت به دادگاه که به صدور حکم توقیف هواپیما منجر شده را محکوم کرد و از مقام های بلژیک رفع این تنش را خواستار شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها