اروپا به خاطر حمایت از تکفیری‌ها، تاوان می‌دهد

اروپا به خاطر حمایت از تکفیری‌ها، تاوان می‌دهد
سه شنبه 25 آذر 1393 - 14:57

یک فعال حقوق بشری اروپایی تاکید کرد که اروپا، تاوان حمایت از گروه های تندروی تکفیری را به ویژه در سوریه پس می دهد.

"علی الدبیسی" از فعالان سازمان حقوق بشر اروپا روز سه شنبه به شبکه العالم گفت: آزادی موجود در کشورهای اروپایی، زمینه ای مساعد برای رشد گروه های مختلف است و این زمینه مساعد، هیچ گاه از گروه های تندرویی که تحت عناوین مختلف دینی و قومی ظهور کرده اند خالی نبوده است.

وی افزود: در کشورهای اروپایی، معمولا فضایی متعادل با تکیه بر سازوکارهایی برای حل مساله تندروی وجود دارد؛ اما در حال حاضر این توازن به هم خورده و از کنترل خارج شده است و این مساله با ظهور گروه های افراطی به ویژه پس از وقایع سوریه، روندی رو به رشد یافت.

الدبیسی با بیان این که تندروی شامل دو مرحله فکری و عملی است، گفت: جنبه عملی تندروی اخیرا رخ عیان کرده است؛ و این مساله نشان می دهد غرب در اداره منافع خود در منطقه دچار اشتباه شده است و با حمایت از تندروی یا نادیده گرفتن آن دچار اشتباهی بزرگ شد.

وی با اشاره به احساس خطر اروپا در این زمینه، از تلاش فرسایشی و هدررفت وقت، توان و نقشه های این کشورها در مبارزه با این تندروی خبر داد و گفت: مشکل این است که برخورد امنیتی با این پدیده کافی نیست، و اروپا این مساله را درک می کند.

این فعال ِ سازمان حقوق بشر اروپا در ادامه به صدور دستور تعطیلی یک مدرسه سعودی به سبب تبلیغ برخی اندیشه های ضد سامی اشاره کرد و گفت: مسؤولان مصری و عربستانی نگاهی تک قطبی دارند، در این میان، تفکر برخی کشورها نیز تفکری مبتنی بر حذف مخالف است و این کشورها و نهادها از تندروی ها حمایت می کنند؛ دولت عربستان همچنان شهروندان خود را به دلایل مذهبی بازداشت یا زندانی می کند.

15-22:35
26

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها