افشاگری نماینده اردنی درباره نقش آمریکا در اشغال بحرین

افشاگری نماینده اردنی درباره نقش آمریکا در اشغال بحرین
چهارشنبه 26 آذر 1393 - 10:25

یک نماينده پارلمان اردن از حضور نيروهاي نظامي كشورش در خاك بحرين انتقاد کرد و گفت، نظامیان اردن با تصمیم آمریکا به بحرین رفته اند.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، "طارق خوري" در گفتگو با برنامه «بحرين امروز» شبكه ماهواره "اللولوه" (شبکه تلویزیونی انقلابیون بحرین) درباره نيروهاي نظامي اردن در بحرين تأکید کرد: من اطمينان دارم كه حضور نيروهاي نظامي اردن در بحرین احتمالا با تصميم آمريكا است.

وی افزود: اقدام اردن در اعزام نظامیان خود به بحرین، شرافتمندانه نیست.

نماینده پارلمان اردن ادامه داد: این مسأله منطبق و متناسب با واقعيت هاي موجود اردن نيست، و نبايد اردن در بحرین حضور نظامی داشته باشد.

حدود يك هفته پيش، "علي محمد الزريقات" يكي از نظاميان اردنی مستقر در بحرین بر اثر انفجاري كه در روستاي دمستان روي داد، كشته شد.

در ماه آوریل 2014 "سمیره رجب" وزیر اطلاع رسانی رژیم آل خلیفه در سخنانی در امان از حضور نیروهای "ژاندارمری" اردن در بحرین خبر داد. اظهارات سمیره رجب دولت اردن را وادار کرد که برای نخستین بار به حضور نیروهای خود در بحرین اذعان کند و گفته شد همکاری امنیتی با بحرین از قدیم بوده و ادامه دارد.

علاوه بر نظامیان اردنی، پس از آغاز انقلاب مسالمت آمیز مردم بحرین، نیروهای موسوم به "سپر جزیره" به صورت گسترده ای از عربستان و امارات و دیگر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس خاک بحرین را اشغال کردند. اقدامات خشونت آمیز این نیروها در بحرین با انتقادات گسترده ای همراه شده است.

علاوه بر نظامیان کشورهای عربی و استخدام نظامیان پاکستانی در ارتش بحرین، "ناوگان پنجم دریایی آمریکا" بیش از یک دهه در بحرین حضور دارد و اخیرا انگلیس نیز قراردادی برای ایجاد یک پایگاه نظامی دریایی با دولت بحرین امضا کرده است.

فعالان حقوق بشر بحرینی و بین المللی می گویند، سکوت دولت آمریکا و انگلیس در قبال نقض آشکار حقوق بشر در بحرین به سبب حضور نظامی این دو کشور در سواحل بحرین است.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها