آماده باش صهیونیستها پس از شهادت وزیر فلسطینی

آماده باش صهیونیستها پس از شهادت وزیر فلسطینی
چهارشنبه 26 آذر 1393 - 12:30

در پی شهادت زیاد ابوعین وزیر فلسطینی، رژیم صهیونیستی از بیم واکنش مردم خشمگین فلسطین به تمام نیروهای خود در سراسر اراضی اشغالی فلسطین آماده باش داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، رسانه های صهیونیستی تلاش هایی گسترده را برای بی اهمیت جلوه دادن شهادت وزیر فلسطینی به دست نظامیان صهیونیست آغاز کردند؛ تا از هرگونه انتفاضه مردمی فلسطینی ها در واکنش به این جنایت جلوگیری کنند.

"الون بن دیوید" تحلیل گر امور نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی در گفت وگو با شبکه 10 تلویزیون این رژیم با تاکید بر احتمال وقوع انتفاضه فلسطینی در واکنش به شهادت زیاد ابوالعین، تاکید کرد که تشکیلات خودگردان بر خلاف انتظاری که از آن می رود، هنوز هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی را قطع نکرده است؛ و این نشان می دهد که فلسطینی ها در حال بررسی چگونگی واکنش به این واقعه هستند؛ و ابومازن نمی خواهد این مساله، به واکنش مردمی فلسطینی بینجامد، اما سؤال  این است که ابومازن تا چه حد می تواند کنترل اوضاع را در دست داشته باشد.

"حزی سیمانتوف" خبرنگار امور عربی در شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گفت: "ابومازن از طرف فلسطینی ها به شدت تحت فشار است تا هماهنگی امنیتی با اسرائیل را متوقف کند. اما ابومازن تسلیم این فشارها نخواهد شد و بر اساس اطلاعاتی که از فلسطین در اختیار داریم، کشته شدن این وزیر فلسطینی به بروز واکنش شدید فلسطینی منجر نخواهد شد."

"حسین رمال" پژوهشگر سیاسی در برنامه "العین الاسرائیلیه" از شبکه خبری العالم، تاکید کرد که رژیم صهیونیستی، با سوء استفاده از سکوت جامعه جهانی و جهان عرب، از هیچ جنایتی فروگذار نمی کند و به همین دلیل است که چندان از شهادت وزیر فسلطینی، نگران نیست.

وی خاطر نشان کرد: این نخستین بار نیست که رژیم صهیونیستی یک مقام ارشد فلسطینی را ترور می کند. در اواخر قرن گذشته میلادی، رژیم صهیونیستی شمار زیادی از رهبران ارشد فلسطینی را به شهادت رساند، تا بتواند زمینه شکل گیری پیمان اسلو را فراهم کند. نه در آن زمان و نه در حال حاضر، این گونه جنایت های رژیم صهیونیستی با واکنش های بین المللی مواجه نشد و اگر هم واکنشی در کار باشد، این رژیم، اهمیتی برای واکنش های بین المللی قائل نیست.

26

پربیننده ترین خبرها