سقوط بورس در کشورهای عرب منطقه

سقوط بورس در کشورهای عرب منطقه
چهارشنبه 26 آذر 1393 - 14:23

کاهش بی‌سابقه بهای نفت خام، خسارتهای بسیاری را به بورس کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس وارد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، با کاهش قیمت نفت برنت به کمتر از 60 دلار در هر بشکه برای اولین بار از آغاز سال 2009 میلادی؛ موج جدید فروش سرسام آور و نگران کننده سهام در کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در روز گذشته باعث شد تا ارزش بازار سهام شاهد 49 میلیارد دلار زیان باشد.

این زیان در بازارهای سهام کشورهای عرب حوزه خلیج فارس به بیش از 200 میلیارد دلاری افزوده خواهد شد، که بورس ها عملا از اواخر ماه اکتبر گذشته از دست داده اند.
"سباستین حنین" رئیس بخش دارایی شرکت سرمایه گذار ملی اوراق بهادار در ابوظبی گفت: اکنون شاهد نوعی هراس هستیم و هیچ عوامل حمایت کننده از بازار وجود ندارد و دیگر سرمایه گذاران منطقی کار نمی کنند.
برپایه این گزارش، بازارهای سهام در دوبی، ابوظبی، عربستان، قطر، کویت و عمان شاهد کاهش شاخص بورس و سهام بوده است.
درهمین حال، ارزش لیره ترکیه روز سه شنبه درمقابل سایر ارزهای خارجی بویژه دلار آمریکا و یورو به پایین ترین سطح خود در تاریخ رسید که این امر درپی نوسان در بازارهای مالی به علت کاهش قیمت های نفت صورت گرفت. بانک مرکزی ترکیه در تلاش برای توقف کاهش بی سابقه، اعلام کرد که از امروز چهارشنبه نیازهای نهادهای دولتی وارد کننده انرژی را به منظور کاستن از نگرانی های مربوط به نوسانات کنونی در بازارهای مالی، به طور مستقیم تامین خواهد کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها