داعش درصدد حمله به سد حدیثه در عراق

داعش درصدد حمله به سد حدیثه در عراق
چهارشنبه 26 آذر 1393 - 17:25

العالم - فرماندار منطقه "حديثه" در غرب عراق، درباره احتمال حمله گسترده عناصر داعش به سد حدیثه شهر رمادی در مرکز استان الانبار هشدار داد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از خبرگزاري آناتولي تركيه، "عبد الحكيم الجغيفي" گفت: مسوولان ارتش در باره احتمال حمله عناصر داعش با قايق هاي بمب گذاري شده و عوامل انتحاري به سد "حديثه" هشدار داده اند.

وی افزود: گروه تروريستي داعش تصميم دارد سد حديثه در شهر رمادي مركز استان الانبار درغرب عراق را با قايق هاي بمب گذاري شده منفجر كند.

فرماندارمنطقه حديثه گفت: پيامي از سوي فرماندهان ارتش به مسوولان فرمانداري حديثه درباره حمله به سد حديثه در شمال اين منطقه ( واقع در180 كيلومتري غرب رمادي) رسيده و درآن درباره حمله با قايق هاي بمب گذاري شده و عوامل انتحاري مجهز به كمربندهاي انفجاري به اين سد هشدار داده شده است.

الجغيفي تصريح كرد، نيروهاي ارتش و پليس عراق و نيروهاي يگان فوق العاده (پليس محلي) و نيروهاي مردمي صبح امروز به طور گسترده در اطراف سد حديثه و در فاصله صدمتري این سد مستقر شده اند.

وی گفت: برای حفاظت از سد، به صيادان اجازه صيد داده نشده تا بدين شكل از حمله احتمالی عوامل انتحاري داعش با قايق هاي بمب گذاري شده جلوگيري شود.

الجغيفي همچنین افزود: جنگنده هاي ائتلاف بين المللي با هماهنگي نيروهاي امنيتي عراق در ساعات پاياني شب گذشته، كارواني از خودروهاي گروه تروريستي داعش را در منطقه الخسفه در غرب حديثه هدف قرار دادند که بر اثرآن 30 نفر از عناصر اين گروه به هلاكت رسيدند و 5 خودروي آنان منهدم شد.

اين مسوول عراقي خاطرنشان کرد، كاروان خودروهاي داعش که از منطقه الخسفه به حرکت در آمده بود، درصدد حمله گسترده به شهر حديثه بود که با انجام کارهای اطلاتی ردیابی شد و مورد حمله قرار گرفت که خسارت گسترده ای به عناصر اين گروه وارد شد.

از آغاز سال جاري، نيروهاي ارتش عراق، مبارزه سختي را با گروه تروريستي داعش در اكثر مناطق استان سني نشين الانبار آغاز كرده اند و روند اين درگيري ها، بعد از سلطه داعش بر بخش هاي غربي اين استان (عانه، راوه، القائم والرطبه) و نيز سلطه بر مناطق شرقي از جمله فلوجه والكرمه تشديد شده است.

عناصر اين گروه همچنين بخشهايي از شهر رمادي را تحت سلطه خود دارند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها