غزه دیگر گل نمی‌کارد

غزه دیگر گل نمی‌کارد
پنج‌شنبه 27 آذر 1393 - 15:12

وزارت کشاورزی فلسطین در غزه اعلام کرد که به منظور پشگیری از خسارات بیشتر به کشاورزان، کاشت گل در سال جاری متوقف خواهد شد.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، کشاورزان اهل غزه به دلیل نبود حمایت دولت هلند و سایر موسسات اروپایی از کشاورزان فلسطینی، کاشت گل را متوقف کرده اند.

وزارت کشاورزی فلسطین افزود: دولت هلند از گل کاران اهل غزه به ازای هر هزار متر مربع با اختصاص مبلغی معادل 3 هزار دلار حمایت می کرد اما این کشور در سال جاری این کمک ها را تا 700 دلار کاهش داده و به همین دلیل کشاورزان به کاشت محصولات سنتی برای عرضه در بازارهای داخلی رو آورده اند.

کشاورزان فلسطینی در غزه که به کاشت گل اشتغال  داشتند، از زمان آغاز محاصره این منطقه توسط رژیم صهیونیستی در تابستان سال 2007 خسارات هنگفتی متحمل شده اند.

گفتنی است بر اساس آمار ارایه شده توسط وزارت کشاورزی فلسطین، بخش کشاورزی حدود 11 درصد از نیروی کار باریکه غزه یعنی حدود 44 هزار کارگر را به خود اختصاص می دهد.

محاصره ظالمانه باریکه غزه و مسدود شدن گذرگاه های تجاری، باعث کاهش صادرات گل از غزه به اروپا شد و آمار صادرات سالانه 40 میلیون شاخه گل از این منطقه به 4 تا 5 میلیون شاخه در سال رسیده است.

در حال حاضر نیز سطح زیر کشت گل از 500 هزار مترمربع به 100 هزار متر مربع رسیده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها