فرار مجرم عربستانی از آمریکا

فرار مجرم عربستانی از آمریکا
جمعه 28 آذر 1393 - 09:48

العالم - عربستانی متهم به تجاوز به یک دختر آمریکایی، با وجود مصادره گذرنامه اش در ایالت ویسکانسین آمریکا، در رستورانی در شهر جده عربستان در حال خوردن غذا دیده شده است.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، انتشار تصاویری از خوشگذرانی این مجرم عربستانی در صفحه اینستاگرام، خشم و غضب آمریکایی ها را نسبت به این تبعه فراری سعودی برانگیخته است.

این موضوع موجب خشم مقام های امنیتی در ایالت ویسکانسین شده و هر یک از دستگاه ها به سرزنش طرف دیگر در زمینه فرار از مسوولیت پرداخته اند.

یک عضو ناظر بر این پرونده با اشاره به اینکه دادگاه های فدرال باید تصمیمات صادره درباره جلوگیری از خروج متهمان از آمریکا را به اطلاع دولت این کشور برسانند، عصبانیت خود را از ناتوانی مقام های آمریکایی در جلوگیری از فرار جوان عربستانی بروز داد.

این واقعه در حالی رخ  داده است که گذرنامه این مجرم سعودی مصادره و به پرداخت 10 هزار دلار جریمه محکوم شده است.

وی افزود: پس از فرار این مجرم عربستانی، مساله هماهنگی و ارتباط میان دادگاه ها و دولت آمریکا درباره مسایل مهم و نحوه ابلاغ قوانین ممنوع الخروج بودن متهمان به مقام های مسوول و منابع ذی ربط، مورد بررسی قرار گرفت.

این مسوول آمریکایی گفت: درباره خروج متهم عربستانی، از اداره مهاجرت و گمرک ها پرس و جو و مشخص شد که از مرکز حفاظت از مرزهای آمریکا درباره ممنوع الخروج بودن این متهم دستوری دریافت نکرده اند.

وی از مرکز حفاظت از مرزها خواست ضمن ارتباط با اداره ترابری، چنین مواردی را به مسوولان اتحادیه هواپیمایی، شرکت های هواپیمایی و همه مقامات امنیتی در نهادهای مختلف گزارش دهند.

جوان متهم عربستانی در آوریل گذشته، یک شهروند آمریکایی را در شهر میلواکی در ایالت ویسکانسین مورد تجاوز قرارداده و به قید ضمانت 10 هزار دلاری و مصادره گذرنامه اش، آزاد شده بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها