آغاز جنگ داعش و ارتش آزاد در القلمون ِسوریه

آغاز جنگ داعش و ارتش آزاد در القلمون ِسوریه
جمعه 28 آذر 1393 - 14:47

العالم - سازمان تروریستی داعش، جنگ با سازمان تروریستی ارتش آزاد در منطقه القلمون را آغاز کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، منابع آگاه از دو طرفِ درگیر، تاکید کردند که هدف بعدی داعش، درگیری با ارتش آزاد بر سر منطقه القلمون است که به منطقه اشغالی عرسال در مرزهای سوریه و لبنان متصل است.

سازمان تروریستی داعش، عملیات کشتار پسمانده های ارتش آزاد در کوه های القلمون در غرب (واقع در مرز لبنان) و در شرق (که حدفاصل استان های ریف دمشق و حمص و گذرگاه البادیه است) را آغاز کرد.

داعش برای آغاز این عملیات، منتظر رسیدن نیروهای کمکی بود و در چند روز گذشته، این نیروها از استان حمص خود را رساندند و علاوه بر آن ها سه تن از مسئولان داعشی موسوم به "قاضی شرعی" نیز به منطقه القلمون آمدند که از میان آن ها می توان به "ابوالولید المقدسی" اشاره کرد. این مسئولان، فرمان ابوبکر البغدادی خلیفه خودخوانده داعش را به جنگجویان داعش ابلاغ کردند که از آن ها خواسته است، از جنگجویان ارتش آزاد بیعت بگیرند و هر کس نپذیرفت را بکشند.

درگیری های پراکنده، میان دو گروه تروریستی در القلمون، از چند روز پیش آغاز شده بود و تا گذرگاه های قاچاق که به عرسال را به القلمون متصل می کند، کشیده شد. در این میان، جبهه النصره، بی طرفی پیشه کرد و عناصر داعش با سوء استفاده از این فرصت، پایگاه های گروه موسوم به "لشکر کماندوهای القصیر" را تصرف و "عرابه ادریس" سرکردۀ این گروه را اسیر کردند، آن گاه او را به تهمت "فروختن القصیر و یبرود به حزب الله! " اعدام کردند. این در حالی است که ادریس، از کسانی بود که در منطقه بابا عمرو در حمص و القصیر و دیگر مناطق القلمون با ارتش سوریه جنگیده بود و گروهِ او به تخصص در ترورافسران سوری معروف شده بود.

عناصر داعش، مهمات و سلاح های این گروه را به غنیمت گرفتند. لشکر کماندوهای القصیر، این سلاح ها را در پاییز 2013 از انبار مهمات ارتش سوریه در نزدیکی روستای مهین به سرقت برده بودند.

مشخص نیست که آیا جبهه النصره، همچنان بی طرف خواهد ماند یا موضع خود را تغییر خواهد داد، هرچند که ابومالک التلی، سرکرده جبهه النصره در القلمون، پیش از این با مسئولان شرعی داعش پیمان بسته بود که با یکدیگر نجنگند.

منابع نزدیک به داعش و همچنین منابع نزدیک به ارتش آزاد تاکید کرده اند که هدف آتی داعش، پس از سرکوب گروه های محلی (غیرجهادی) حمله به منطقه عرسال لبنان خواهد بود.

26

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها