نخست وزیر عراق: بافساد در نهادهای نظامی مبارزه می کنم

نخست وزیر عراق:  بافساد در نهادهای نظامی مبارزه می کنم
شنبه 29 آذر 1393 - 22:47

العالم- نخست وزیر عراق، اعلام کرد: سربازان صوری که فقط در فهرست پرداخت حقوق نامی از آن ها هست؛ و افسران و فرماندهان فاسد و گردان های فراری از میدان های جنگ، را از ارتش عراق، ریشه کن خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "حیدر العبادی" در مقاله ای که امروز شنبه در روزنامه آمریکایی "وال استریت ژورنال" منتشر شد، نوشت: عراقی ها، نه تنها برای آزادی وجب به وجب خاک کشور خود مبارزه خواهند کرد، بلکه با هر پدیده ای که به بروز تروریسم منجر شود نیز مبارزه می کنند.

وی در عین اذعان به ضرورت اقدام نظامی برای بیرون راندن داعش از عراق، دستیابی به موفقیت در این مجال را مرهون اصلاحات دولتی، آشتی ملی و بهسازی اقتصادی و اجتماعی کشور دانست.

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، در ادامه داد: ما، گارد ملی تشکیل خواهیم داد که یکی از ماموریت های آن، همراهی ارتش عراق در جنگ خواهد بود.همچنین، تجهیز و آموزش نیروهای کرد را تایید می کنیم تا تضمینی برای فعالیت آنها در کنار نیروهای امنیتی عراق باشد.

وی همچنین برای همکاری با آمریکا و دیگر شرکای بین المللی، به منظور آموزش و تجهیز نیروهای قبایل، که دوشادوش نیروهای عراقی در برابر داعش می جنگند، اعلام آمادگی کرد و قول داد در صورت امکان، برخی از افراد قبایل را در نهادهای امنیتی و گارد ملی، به کار گیرد.

نخست وزیر عراق سپس با اشاره به قانون عدالت و بازخواست که منشأ اختلافاتی در زمینه چگونگی ریشه کنی حزب بعث در سازمان ها و ادارات عراق بود، تصریح کرد: قانون عدالت و بازخواست را که راه حلی برای مساله ریشه کن کردن بعث خواهد بود، اصلاح خواهیم کرد. هدف ما، جذبِ مجدد شمار زیادی از کارکنان رژیم صدام است که دستی آلوده به خون مردم عراق نداشته باشند.

وی سپس با تاکید بر مبارزه با فساد در دستگاه نظامی و امنیتی عراق اعلام کرد: من تاکنون علاوه بر دو تن از ژنرال های عالی رتبه، 24 تن از افسران وزارت کشور را برکنار کرده ام و این روند را ادامه خواهم داد تا دیگر، از سربازان صوری که از آن ها فقط نامی در فهرست پرداخت حقوق، وجود دارد و همچنین افسران و فرماندهان فاسد و گردان های فراری از میدان های جنگ اثری باقی نماند.

نخست وزیر عراق همچنین از امضای توافقنامه طولانی مدت با کردستان عراق خبر داد که به موجب آن، نفت عراق، متعلق به همه عراقی ها خواهد بود و درآمدهای نفتی به صورت عادلانه تقسیم می شود، در مقابل، منابع نیز باید تقسیم شود و دفاع از کشور و خدمت به آحاد ملت، به وظیفه ای همگانی تبدیل خواهد شد.

کشورعراق در زمان  حاضر، از نظر امنیتی، درگیر وضعی استثنایی ست؛ به همین دلیل، نیروهای امنیتی، ارتش و نیروهای داوطلب مردمی به کمک ائتلاف بین المللی که با حملات هوایی آن ها را همراهی می کند، در تلاش برای بیرون راندن سازمان تروریستی داعش از غرب این کشورند.

پربیننده ترین خبرها