شرق مدینه منوره در معرض فاجعه زیست محیطی

شرق مدینه منوره در معرض فاجعه زیست محیطی
يکشنبه 30 آذر 1393 - 10:53

العالم - در حالی که رانش زمین و پدیدار شدن شكاف هاي بزرگ و عميق در مناطق شرق شهر مدينه منوره باعث هراس و ترس ساکنان شده، شهرداري همچنان درقبال آن سكوت اختیار كرده است.

به گزارش روز یکشنبه پايگاه خبري شبكه العالم به نقل از سايت المرصد، زمين هاي آماده فروش در فازهای شرق شهر مدينه منوره از 60 روز پيش شاهد ظهور شكاف ها و ترك هاي عميق و طولاني است.

محمد الجابري از ساكنان يكي از فازها در شرق شهر مدينه منور گفت كه برخي از اين ترك ها به طول 15 متر و عمق زياد است و هنوز علت بروز آن را کسی نمي داند.

 

يكي ديگر از ساكنان منطقه گفت: اين وضعيت به چند دليل نگران كننده است از جمله ماهيت كوهستاني بودن منطقه و شايد ترك ها و شكاف ها در پوسته هاي سطحي باشد و معلوم نيست كه در دل زمين چه مي گذرد.

وي افزود: ما از دو ماه پيش تاكنون با اين شكاف ها روبرو هستيم اما به تازگی گسترش يافته است و اگر مراجع ذيربط وارد عمل نشوند و از طريق كارشناسان موضوع را براي ساكنان روشن نكنند، به افزایش خسارت و نگرانی های مردم منجر خواهد شد به ویژه که در این منطقه به دلیل وجود تعدادي از ساختمانهاي دانشگاهي و دانشكده ها ازدحام جمعیت زیاد است.

حمد الحربي كه در زمينه خريد و فروش املاك فعاليت دارد، اين پديده را طبيعي مي داند و مي گويد: از سالها پيش ما شاهد اين شكاف ها و ترك ها هستيم چون ماهيت زمين این منطقه به دلیل كوهستاني بودن اینگونه است و نگراني براي ساكنان وجود ندارد. چند سال پيش از زير زمين اراضي مجاور اين فازها دود بيرون مي آمد با این وجود اين مساله تاثيري بر اين فازها نداشته بلكه استقبال از آن را بيشتر هم كرده است.

خالد الجهني، سخنگوي واحد دفاع شهري، گفت: اين شكاف ها و تركها ارتباطي با اين نهاد ندارد و مراجع ديربط مي توانند علت آن را توضيح دهند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها