مخالف بحرینی در بیهوشی از تایلند به منامه منتقل شد

مخالف بحرینی در بیهوشی از تایلند به منامه منتقل شد
يکشنبه 30 آذر 1393 - 11:31

العالم - رئیس مرکز حقوق بشر بحرین اعلام کرد که مخالف سیاسی رژیم آل خلیفه که در تایلند بازداشت شده بود ، در بیهوشی کامل به مقام های منامه تحویل داده شد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از صوت المنامه، نبیل رجب در حساب شخصی خود در توییتر نوشت: اخباری مبتنی بر انتقال علی هارون از تایلند به بخش مراقبت های ویژه بیمارستان السلمانیه در حالی که وی بیهوش بوده به دست رسیده است.

هارون به اتهام مخالفت با حاکمان بحرین و شرکت در تظاهرات مسالمت آمیز به صورت غیابی محاکمه و به حبس ابد محکوم شده بود. یک دادگاه بحرین نیز هارون را براساس اتهام دیگری به 11 سال زندان محکوم کرده و دادستانی کل 14 پرونده اتهامی دیگر علیه وی به اجرا گذاشته است.

نوزده سازمان مختلف بین المللی از دولت تایلند خواسته بودند تا این فعال سیاسی را برای جلوگیری از شکنجه او به رژیم بحرین تحویل ندهد. 

مقامهای تایلندی بدون توجه به تقاضای سازمان های بین المللی و در پاسخ به خواست رژیم بحرین ،هارون را که چند روز قبل هنگام عزیمت به عراق در فرودگاه بانکوک بازداشت شده بود ، صبح جمعه با هواپیمای جی اف 151، به بحرین تحویل دادند.

"علی هارون" 20 ساله که آثار شکنجه و اصابت گلوله ساچمه ای ماموران آل خلیفه در بدن او مشاهده می شود ، از تایلند به بخش مراقبت های ویژه بیمارستان السلمانیه بحرین منتقل شد.

او در درسال 2013 و در سن نوزده سالگی هنگام حضور در بحرین به دنبال شرکت در تظاهرات بازداشت و تحت شکنجه قرار گرفته بود.

نبیل رجب رییس مرکز حقوق بشر بحرین گفت: هارون از زمان انتقال به بیمارستان هیچ تماسی با خانواده خود نداشته است.

وی افزود: خانواده هارون اعلام کرده اند که بر اساس اطلاعاتی که به تازگی به آنها رسیده، فرزندشان را در حالی که بیهوش بوده، دست و پا بسته سوار بر ویلچیر به بیمارستان سلمانیه انتقال داده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها