مردم العوامیه هدف کینه های انتقام جویانه آل سعود

يکشنبه 30 آذر 1393 - 13:23

العالم - حمله رژیم سعودی به شهرالعوامیه واقع در شرق عربستان سعودی و شلیک گلوله به سوی شهروندان ، 4 شهید ازجمله یک کودک و چند زخمی به دنبال داشت.

نیروهای آل سعود با حمله روز گذشته با حمله به شهرالعوامیه در شرق عربستان و شلیک گلوله های جنگی به سوی شهروندان، 4 نفر از جمله یک کودک را به شهادت رساندند و چند شهروند دیگر را زخمی کردند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، گزارش های منابع خبری حاکی است که نیروهای آل سعود در حمله به منازل ده ها شهروند عربستانی در شهر العوامیه، از پشتیبانی صدها عنصر مسلح به سلاح های سنگین و سبک و خودروهای زرهی ، بالگردها و تعدادی تک تیراندازان مستقر در بام های منازل، برخوردار بودند و این شهر در محاصره کامل آنان قرارداشت.

این حمله افزون بر زخمی شدن دهها نفر از جمله یک زن که به بیمارستان منتقل شد، به شهادت برخی از جمله یک کودک به نام تامر آل ربیع برادر حسین، علی و احمد آل ربیع که زندانی هستند، منجر شد. وی پس از اصابت شدید از ناحیه گردن به شهادت رسید و یک جوان دیگر به نام علی ابوعبدالله نیز بلافاصله پس از اصابت گلوله، شهید شد.

نیروهای سعودی در این حملات به بازداشت شهروندان از جمله کودکان و آتش زدن برخی منازل ازجمله منزل عباس المزرع یکی از فعالان سیاسی و خودروی برخی شهروندان مبادرت کردند.درهمین حال نیروهای رژیم از نزدیک شدن خودروهای امداد برای خاموش کردن آتش جلوگیری کردند.

در این حملات همچنین بر اثر شلیک گلوله توسط نیروهای آل سعود، شیشه های برخی مغازه ها و اماکن مسکونی خورد شد.

وزارت کشور عربستان به نقل از سرلشکر منصور الترکی، هدف از این حملات را  از بین بردن به اصطلاح تروریستها دانست که البته به کشته شدن چهار نفر منجر شد.

منصور الترکی، سخنگوی وزارت کشور عربستان افزود: این عملیات در پاسخ به حادثه یک هفته پیش یعنی کشته شدن عبدالعزیز بن احمد العسیری، یکی از سربازان سعودی به ضرب گلوله به هنگام انجام  ماموریت در منطقه الناصره نزدیک العوامیه انجام شد.

وی می گوید: نیروهای وزارت کشور توانستند پس از حمله به پایگاه یک شبکه تروریستی، این پایگاه و در راسش تامرال ربیع را از بین ببرند که یکی از نیروهای امنیتی نیز دچار جراحت هایی شد.

ناظران مسایل عربستان با مسخره توصیف کردن اظهارات وزارت کشور، می گویند آیا کودکی یازده ساله می تواند یک پلیس مسلح را به قتل برساند، ناظران با رد ادعاهای وزارت کشورعربستان، تاکید کردند که اهالی منطقه الشرقیه بهای مخالفت خود با رژیم را می پردازند.

آنها افزودند: روشهای مسخره ای که وزارت کشورهر بار برای ارتکاب جنایتهای بیشتر با بهانه های واهی، پی می گیرد، امروز افشا شده زیرا هر بار حوادثی درمناطق مختلف به عنوان سرپوشی برای اجرای اهداف انتقام جویانه رژیم علیه فعالان و مخالفان شکل می گیرد.

پربیننده ترین خبرها