واکنش اهالی بصره به تبرئه جنایتکاران انگلیسی + فیلم

دوشنبه 1 دی 1393 - 15:12

بصره (العالم)- خانواده قربانیان "کشتار المجر” حکم دادگاه انگلیس در خصوص تبرئه عاملان انگلیسی این جنایت را محکوم کردند.

خبرنگار شبکه العالم روز دوشنبه از بصره گزارش داد، خانواده قربانیان کشتار مزبور خواستار اقدام فوری دولت و پارلمان عراق در دفاع از حقوق قربانیان تلاش برای نقض این حکم ظالمانه شدند.
نیروهای اشغالگر انگلیسی در سال 2004 به بهانه شلیک گلوله هایی به سمت آن ها از مکانی نامعلوم، 28 شهروند عراقی را در شهرک المجر به قتل رساندند.
این جنایت در عراق به نام همین منطقه شناخته می شود اما در دادگاه عالی انگلیس با عنوان "پرونده السویعدی"، نام خانوادگی یکی از قربانیان این کشتار، معروف است.
خانواده قربانیان، تبرئه و بسته شدن پرونده عاملان جنایت مزبور را – با وجود مدارک متعدد موجود- ناشی از اعمال فشار وزارت دفاع انگلیس دانستند.
"خضر السویعدی" عضو تیم وکلای دفاع از خانواده قربانیان، حکم تبرئه نیروهای انگلیسی را ظالمانه، اجحاف آمیز و فاقد اعتبار دانست.
وی افزود: این حکم بسیار ظالمانه است وانتظار نداشتیم که قاضی چنین حکمی را صادر کند؛ وکلا نیز از این حکم غافلگیر شده اند.
خبرنگار العالم تأکید کرد، خانواده های قربانیان نیز از حکم دادگاه انگلیس غافلگیر شده اند.

آن ها که در روند محاکمه عاملان کشتار مزبور در دادگاه های لندن حضور داشته اند، قوه قضائیه انگلیس را به کرنش در برابر فشارهای وزارت دفاع انگلیس متهم کردند.
آن ها همچنین خواستار دخالت دولت و پارلمان عراق برای نقض حکم مزبور شدند.
یکی از بستگان قربانیان این کشتار به العالم گفت: از حیدر العبادی، نخست وزیر، می خواهیم از طریق وزیر امور خارجه عراق برای نقض حکم مورد نظر تلاش کند.
tt-22-10:30

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها